ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش یکی از دو گروگان ژاپنی را گردن زد

مهلتی که گروه «دولت اسلامی» برای دولت ژاپن تعیین کرده بود، به سر آمد. ویدیویی منتشر شده که ادعا می‌کند شبه‌نظامیان داعش یکی از دو گروگان‌ ژاپنی را گردن زده‌اند.

با به سر آمدن مهلتی که گروه «دولت اسلامی» (داعش) برای دو گروگان ژاپنی تعیین کرده بود، ویدیویی در اینترنت منتشر شده که ادعا می‌کند شبه‌نظامیان داعش یکی از دو گروگان‌ ژاپنی را گردن زده‌اند.

دو گروگان ژاپنی در نخستین ویدیوی داعش

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت شیزو آبه اعلام کرده که صحت ویدیوی داعش را بررسی می‌کند. اما با این‌حال از هم‌اکنون دولت ژاپن اعدام احتمالی یکی از اتباعش را به شدت محکوم کرده و اعلام کرده که به هیچ‌وجه در برابر تروریست‌ها سر خم نمی‌کند.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) سه‌شنبه هفته گذشته با انتشار ویدیویی تهدید کرد چنانچه دولت ژاپن طی ۷۲ ساعت مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار نپردازد، «هارونا یوکاوا» و «کنجی گوتو»، دو گروگان ژاپنی را به قتل می‌رساند. مهلت مقرر بعد از ظهر جمعه (۲۳ ژانویه/۳ بهمن) به وقت ژاپن به سر رسید.

در ویدیویی که گروه دولت اسلامی (داعش) شنبه (۴ بهمن/۲۴ ژانویه) منتشر کرده، تصویر روی چهره کنجی گوتو ثابت می‌ماند. او عکس هارونا یوکاوا را در دست دارد. صدایی شنیده می‌شود که ظاهراً صدای گروگان ژاپنی‌ست. او از دولت ژاپن می‌خواهد به خواسته‌های گروه «دولت اسلامی» (داعش) تن بدهد. گروگان می‌گوید داعش از گرفتن ۲۰۰ میلیون دلار باج صرف‌نظر کرده و اکنون خواهان آزادی زنی به نام ساجده ریشاوی است.

ساجده ریشاوی، یک زن اسلامگراست که در سال ۲۰۰۵ از سوی القاعده عراق برای بمب‌گذاری و اجرای عملیات انتحاری در یک هتل به اردن اعزام شده بود.

کنجی گوتو می‌گوید: «مسئله ساده است. ساجده را آزاد کنید تا من آزاد شوم.»

هارونا یوکاوا و کنجی گوتو در سوریه به اسارت شبه‌نظامیان داعش درآمدند. گوتو روزنامه‌نگار است و گزارش‌هایی از جنگ داخلی سوریه تهیه می‌کرده است. شغل یوکاوا (گروگانی که اگر ویدیوی داعش صحت داشته باشد، اعدام شده) هنوز مشخص نشده است. گفته می‌شد که او از نظر روحی بیمار بود و در آوریل ۲۰۱۴ تصمیم گرفت به شهر حلب در سوریه سفر کند.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در سفرش به خاورمیانه در ۱۷ ژانویه سال جاری از کمک ۲۰۰ میلیون دلاری به کشورهای منطقه در مقابله با داعش خبر داده بود. پس از انتشار نخستین ویدیو دولت ژاپن اعلام کرد مبلغ ۲۰۰ میلیون دلاری که پیش‌تر برای مبارزه با تروریسم اختصاص یافته بود قرار است به مصارف بشردوستانه مانند کمک به آوارگان برسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 84

    […] داعش یکی از دو گروگان ژاپنی را گردن زد نیجر معترضان به «شارلی ابدو» ۴۵ کلیسا را در به آتش کشیده‌اند نیجریه پیکارجویان بوکوحرام ۱۵ نفر از ساکنان دهکده‌ای را کشتند  […]