ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح تشدید حملات علیه داعش از سوی بریتانیا و اردن

پارلمان بریتانیا می‌گوید مشارکت این کشور در نبرد علیه داعش کافی نبوده و حملات نظامی بریتانیا باید تشدید شود. پادشاه اردن نیز وعده نبردی سرسختانه با این گروه را داده است.

پارلمان بریتانیا می‌گوید مشارکت این کشور در نبرد با گروه «دولت اسلامی» کافی نبوده و باید حملات نظامی بریتانیا تشدید شود. ملک عبدالله، پادشاه اردن نیز اعلام کرده است اجازه نخواهد داد خون معاذ الکساسبه، خلبان اردنی کشته توسط داعش، هدر رود و اردن سرسختانه با این گروه مقابله خواهد کرد.

نتایج بررسی‌های هیئت تحقیقات پارلمان بریتانیا که پنجشنبه ۵ فوریه/۱۶ بهمن اعلام شد نشان می‌دهد که تاکنون تنها ۶ درصد از  حملات هوایی نیروهای ائتلاف علیه داعش توسط نیروی هوایی بریتانیا انجام شده است.

پارلمان بریتانیا اعلام کرده است نتایج این تحقیقات بسیار غافلگیر کننده بود و موجب نگرانی بسیار است. پارلمان از دولت این کشور خواسته است برای پایان دادن به اشغال بخشی از خاک عراق و سوریه توسط گروه «دولت اسلامی» اقدامات نظامی بیشتری انجام دهد.

این گزارش تصریح می‌کند که پارلمان بریتانیا خواهان اعزام سرباز و نفرات برای مشارکت در نبردهای زمینی در عراق و سوریه نیست.

دولت بریتانیا اما می‌گوید عملیات نظامی تنها بخشی از یک برنامه گسترده برای مقابله با خطرات داعش است.

«استراتژی بریتانیا نامشخص است»

گزارش نمایندگان پارلمان بریتانیا از نامشخص بودن طرح و برنامه دولت این کشور برای مقابله با داعش انتقاد کرده و گفته مقامات این کشور نتوانسته‌اند یک استراتژی نظامی روشن ترسیم کنند.

این گزارش می‌گوید داعش سرزمین‌هایی به وسعت کل خاک بریتانیا را در تصرف خود دارد، باعث آوارگی میلیون‌ها نفر شده و تهدیدی بی‌سابقه را متوجه امنیت جهانی کرده است، بنابراین دولت بریتانیا باید نقش پر رنگ‌تری در مقابله با داعش بر عهده بگیرد.

حضور نظامی بریتانیا در ائتلاف علیه داعش محدود به اعزام هشت فروند جت تورنادو، یک هواپیمای بدون سرنشین، ترابری هوایی و یک فروند کشتی نظامی است.

هیئت تحقیق پارلمان بریتانیا گفته است این کشور به جز اقلیم کردستان، اکنون فقط ۳ مستشار نظامی در عراق دارد. این در حالی است که ۴۰۰ مستشار استرالیایی، ۲۸۰ ایتالیایی و ۳۰۰ اسپانیایی در عراق حضور دارند.

ملک عبدالله: سرسختانه با داعش می‌جنگیم

پادشاه اردن نیز وعده داده است بدون خستگی و سرسختانه با گروه داعش مقابله خواهد کرد. ملک عبدالله این سخنان را در واکنش به زنده سوزاندن معاذ الکساسبه، خلبان اسیر اردنی، توسط داعش بیان کرد.

به گزارش رویترز، ملک عبدالله دوم روز چهارشنبه در دیدار با گروهی مقامات امنیتی و نظامی اردن گفت این نبرد برای دفاع از ایمان، ارزش‌ها و اصول انسانی خواهد بود و سرسختانه داعش را در داخل قلمروی خود آنان مورد هدف قرار خواهد داد.

اردن در حالی وعده تشدید مقابله نظامی با داعش را داده که به نوشته نیویورک تایمز، امارات متحده عربی گفته است دیگر در حملات هوایی علیه داعش مشارکت نخواهد کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.