ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن بیش از ۱۰۰ غیر‌نظامی در حمله بوکو حرام به کامرون

شبه‌نظامیان بوکو حرام از نیجریه وارد خاک کامرون شده‌اند و با حمله به شهر مرزی فوتوکول خانه‌های مردم را آتش زد‌ه‌اند. این گروه جهادی همچنان در این شهر حضور نظامی دارد.

شبه‌نظامیان بوکو حرام از نیجریه وارد خاک کامرون شده‌اند. آنان به شهر مرزی فوتوکول حمله کرده و ۱۰۰ غیر‌نظامی را کشته‌ و خانه‌های مردم را آتش زده‌اند. این گروه جهادی همچنان در این شهر حضور نظامی دارد.

یش از ۱۰۰ غیر نظامی در حمله بوکو حرام به شهر مرزی فوتوکول در کامرون کشته شده‌اند.

سخنگوی دولت کامرون صبح روز پنج‌شنبه ۵ فوریه/ ۱۵ بهمن، این خبر را تأیید کرد. عیسی تاچیمورا باکاری، وزیر اطلاعات و روابط عمومی کامرون، در گفت‌و‌گو با اسوشیتد پرس گفت که ۸۰۰ نفر از اسلام‌گرایان بوکوحرام در حمله به شهر فوتوکول، مسجد اصلی این شهر و کلیسا‌ها را سوزاندند. او در ادامه گفت: «آن‌ها جوانانی را که برای پیوستن به بوکو حرام مقاوت می‌کردند سر بردیدند.»

به گزارش «تلوزیون مستقل آفریقا» بیش از ۱۰۰ غیر نظامی در این حمله کشته شده‌اند.

ابتاچو ابتاچا، یکی از کنشگران و رهبران مدنی محلی به این تلوزیون گفته است که بوکو حرام از طریق شهر مرزی گامبرو وارد فوتوکل شدند و بیش از ۱۰۰ نفر را در مسجد شهر و در خانه‌ها کشتند و اموال و خانه‌ها را آتش زدند.»

سربازان بوکو حرام همچنان در شهر فوتوکول حضور نظامی دارند.

سرهنگ دیدیه بادجک، سخنگوی ارتش کامرون این موضوع را تأیید و اضافه کرده است: «بوکو حرام غیرنظامیان را سپر انسانی کرده و این مسأله، حمله به آن‌ها و مقابله با آن‌ها را دشوار‌تر می‌کند.»

ارتش کامرون در اطراف شهر فوتوکول مستقر شده است.

از روز چهارشنبه ۴ فوریه/۱۵ بهمن‌ماه، ارتش کامرون در مناطق هم مرز با نیجریه با نیروهای این گروه جهادی درگیر است.

بادجک بر این باور است که حملات هوایی ارتش چاد و نیجریه به مواضع بوکو حرام در شمال شرق نیجریه، نیروهای این گروه را از نیجریه به داخل خاک کامرون کشانده است.

ارتش چاد در نبردی که روز سه‌شنبه ۳ فوریه/ ۱۴ بهمن در گامبُرو، شهر مرزی نیجریه رخ داد، ۲۰۰ نفر از نیروهای بوکو حرام را کشت. در حالی که هواپیماهای نیجریه و چاد مواضع بوکوحرام را بمباران کردند، نیروهای زمینی این دو کشور نیز در خاک نیجریه با بوکو حرام درگیر شدند.

منابع امنیتی دولت کامرون در آغاز حملات چاد و نیجریه به بوکو حرام هشدار دادند که این نیروهای شبه‌نظامی در حال فرار از نیجریه وارد خاک کامرون شده‌اند.

سخنگوی دولت کامرون می‌گوید که شورشیان بوکو حرام، در فرار از نیجریه مواضع خود را از دست داده‌اند و اکنون در کامرون به هر منطقه‌ای که می‌رسند، حمله می‌کنند و به غارت دام، طیور و مواد غذایی مردم می‌پردازند.

مقامات اتحادیه آفریقا در حال نهایی کردن برنامه‌ای برای تشکیل یک ارتش چندملیتی برای مبارزه با شبه‌نظامیان بوکو حرام هستند. اتحادیه آفریقا برای تشکیل این ارتش مشکل بودجه دارد که به دنبال همراه کردن شورای امنیت سازمان ملل با این برنامه و تأمین بودجه این ارتش از کشورهای غربی است.

این ارتش قرار است با همکاری نیجریه و چهار همسایه این کشور یعنی کامرون، چاد، نیجر و بنین تشکیل شود.

نگرانی‌های بین‌المللی از گسترش قدرت بوکو حرام افزایش یافته است و این گروه جهادی نیز پیش از انتخابات ۱۴ فوریه در نیجریه، حملات خود را بیشتر کرده‌اند.

بیش از ۱۰ هزار نفر در حملات بوکوحرام در سال گذشته کشته شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.