ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«پیوند نسل اول و دوم مهاجران، نیازمند کار گروهی است» - گفت‌و‌گو با مسعود والا

از مجموعه «ایرانیان هلند»

مسعود والا صفحه نیازمندی‌های ایرانیان هلند را در فیس‌بوک راه‌اندازی کرده است که از دل آن اپلیکیشن «پیشرو» متولد شده است. فارسی‌زبانان با نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی‌شان، به راحتی می‌توانند نشانی و مشخصات محل مورد نظرشان در هلند را پیدا کنند.

مسعود والا

مسعود والا، ۳۱ سال است ساکن هلند است. در ایران در رشته مهندسی ساختمان تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل شده و چند سالی هم در این رشته کار کرده است. در هلند هم به همین حرفه ادامه داده و در بنای سازه‌هایی در هلند، آلمان و همچنین فرودگاه سارایو مشارکت داشته است. همچنین به تحصیل در دو رشته زبان انگلیسی و "نیو مدیا" یا «هنر چند‌رسانه ای» پرداخته است.

مسعود درکنار حرفه مهندسی به کارهای فرهنگی و اجتماعی هم پرداخته و تلاش دارد فرهنگ و هنر ایرانی را زنده نگهدارد و به همین خاطر تاکنون در پایه‌گذاری چندین انجمن فرهنگی شرکت داشته است.

او بنیاد ایرانی «در حرکت» را بنا نهاده و می‌گوید که این مجموعه بنیادی است غیر سود‌ده که در عرصه هنری و اجتماعی و برای برآورده شدن آرمان‌های والای انسانی تلاش می‌کند.

این ایرانی ساکن هلند، بیش از یک سال هم مسئول نشریه چند زبانه «امید» بوده و حدود پنج سال هم مدیر آموزشگاه زبان فارسی در هلند.

مسعود از سال ۲۰۰۷ مدیریت باشگاه گلشن در شهر لاهه را برعهده دارد که آموزشگاهی است برای آموزش زبان و موسیقی. در این مرکز کلاس‌های آواز و دیگر برنامه های هنری و اجتماعی برگزار می‌شود.

او صفحه نیازمندی‌های ایرانیان هلند را در فیس‌بوک راه‌اندازی کرده است که از دل آن اپلیکیشن «پیشرو» متولد شده است. فارسی‌زبانان با نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی تلفن همراه‌شان، به راحتی می‌توانند نشانی و مشخصات محل مورد نظرشان در هلند را پیدا کنند.

مسعود والا برای این فعالیت‌ها انرژی زیادی می‌گذارد زیرا معتقد است که گسل بین نسل اول و دوم مهاجران فاجعه بزرگی است. او می‌گوید: «نسل اول و دوم مهاجران بایستی بتوانند با هم ارتباط داشته باشند و اطلاعات رد و بدل کنند. نسل دوم معمولا اطلاعات خود را از طریق رسانه‌های عمومی می‌گیرد که در واقع اطلاعاتی یک‌سویه است. ایجاد پیوند میان دو نسل مهاجران هم نیازمند کار گروهی است.

صحبت‌های مسعود والا را از اینجا بشنوید:

 در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سروش

    برای آقای والا بهترین ها را آرزو داریم. از طرف مجله ی خبری فرهنگی سروش هلند !