ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌بس یمن پس از دو ساعت با حمله عربستان شکسته شد

حملات عربستان به یمن که تنها دو ساعت پس از اعلام آتش‌بس بشردوستانه پیشنهادی سازمان ملل صورت پذیرفت، موجب انفجارهایی در مناطق مسکونی صنعا و تعز شد.

تنها دو ساعت پس از اعلام آتش بس در یمن، هواپیماهای عربستان سعودی شهر صنعا، پایتخت و شهر تعز، سومین شهر بزرگ یمن را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هواپیماهای بمب‌ افکن عربستان شامگاه جمعه ۱۰ ژوئیه / ۱۹ تیر مواضع نظامی شرق صنعا و تعز را مورد هدف قرار دادند. این حملات که تنها دو ساعت پس از اعلام آتش‌بس بشردوستانه پیشنهادی سازمان ملل صورت پذیرفت موجب بروز انفجارهایی در مناطق مسکونی این دو شهر شد.

قرار بود که به پیشنهاد سازمان ملل به مدت یک هفته، برای ارسال کمک به میلیون‌ها نفر از مردم یمن، آتش‌بسی بشردوستانه در این کشور برقرار شود. تمام نیروهای درگیر از این پیشنهاد استقبال کرده و خواستار تمدید مدت آتش بس شده بودند.

سازمان ملل اوایل ژوئیه اعلام کرد که ۲۱ میلیون نفر از مردم یمن (بیش از ۸۰درصد جمعیت) در شرایط اضطراری و محرومیت از نیازمندی‌های اولیه چون غذا، آب و دارو قرار دارند.

صنعا پایتخت، شهرهای غربی و جنوب غربی یمن به مدت سه ماه است که بی‌وقفه جبهه جنگ حوثی‌های یمن، ائتلاف کشورهای عربی و عربستان سعودی و القاعده شاخه شبه‌جزیره بوده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، از آغاز درگیری‌ها در یمن تا به امروز بیش از ۳۰۰۰ غیر نظامی یمنی کشته شده‌اند.

در حال حاضر حوثی‌های یمن بخش اعظم تجاری یمن که شامل غرب، جنوب غربی، پایتخت و بندر تجاری عدن می‌شود را تحت کنترل خود دارند.

گفته می‌شود که حوثی‌های یمن توسط جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شوند. مقامات ایران این ادعا را تکذیب می‌کنند.

حوثی‌های یمن، گروهی از شبه‌نظامیان شیعی هستند که از شیعیان چهار امامی زیدی و شیعیان دوازده امامی تشکیل شده‌اند. آن‌ها خود را پیرو روح الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، می‌دانند.

حوثی‌های یمن به رهبری عبد الملک حوثی پس از پیروزی انقلاب یمن در سال ۲۰۱۲ و روی کار آمدن عبدربه منصور هادی، نماینده ائتلافی احزاب سکولار، سنی و سوسیالیست، علیه دولت قیام کردند.

عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری قانونی یمن، از ماه مارس امسال به ریاض گریخته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.