ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وعده لاریجانی به سپاه؛ افزایش بودجه نظامی

روسای دولت و مجلس در شرایطی که رکود اقتصادی ادامه دارد و کسری بودجه دولت را در پرداخت حقوق کارکنان با مشکل روبرو کرده، افزایش بودجه نظامی را وعده کردند.

کاهش قیمت نفت، رکود اقتصادی ایران را طولانی مدت کرده و ارائه لایحه بودجه را به تاخیر انداخته است. اما رئیس مجلس می‌گوید که مجلس پیشاپیش از افزایش اعتبار موشکی حمایت می‌کند.

خبرگزاری خانه ملت، وابسته به مجلس شورای اسلامی از بازدید رئیس مجلس از یکی از پایگاه‌های موشکی سپاه پاسداران خبر داد.

براساس این گزارش، علی لاریجانی سه‌شنبه ۱۵ دی، از یک پایگاه موشکی سپاه پاسداران بازدید کرد و توان موشکی سپاه را قابل تحسین دانست. او همچنین به فرماندهان سپاه وعده کرد که مجلس از افزایش اعتبار برنامه موشکی در برنامه ششم توسعه حمایت خواهد کرد.

پیش از این حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نیز در نامه‌ای به وزیر دفاع دستور داده بود که «برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد». وزیر دفاع نیز در واکنش به این دستور، از بازنگری در برنامه‌های قبلی تولید موشک خبر داد و گفت که «بر سرعت و دقت فعالیت‌هایمان خواهیم افزود.»

دولت و مجلس در شرایطی افزایش اعتبار تولید موشک‌های بالستیک و به دنبال آن، افزایش بودجه نظامی کشور را در دستور کار قرار داده‌اند که به گفته معاون اول روحانی، در صورت عدم افزایش قیمت نفت در بازار جهانی، خروج از رکود اقتصادی امکان‌پذیر نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یک هفته قبل از کسری شدید بودجه دولت خبر داد و گفت که پرداخت حقوق کارکنان دولت به دلیل کسری بودجه به تاخیر افتاده است. همچنین براساس گزارش‌های منتشر شده، در ۹ ماه نخست امسال دولت کمتر از ۲۰ درصد اعتبارهای عمرانی را تخصیص داده است.

 رهبر جمهوری اسلامی ایران تابستان امسال در ابلاغیه سیاست‌های کلی برنامه توسعه ششم، تخصیص پنج درصد از بودجه عمومی کشور به بخش دفاعی را به نهادهای دولتی و مجلس ابلاغ کرد. براساس این ابلاغیه، سهم بودجه دفاعی در لایحه سال آینده به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. این ارقام در شرایطی بیان می‌شود که بخشی از بودجه نظامی ایران محرمانه است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.