ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش ۱۵ درصدی سهم نظامیان در لایحه بودجه ۹۵

دولت اصرار دارد که پیش از انتخابات کار تصویب لایحه بودجه در مجلس تمام شود. لایحه‌ای که خوشبینانه است و متکی به نفت چهل دلاری.

لایحه بودجه سال ۹۵ با بیش از یک ماه تاخیر به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. سهم نهادهای نظامی در این لایحه دست‌کم ۱۵ درصد افزایش یافته است.

دومین لایحه بودجه پیشنهادی دولت حسن روحانی با بیش از یک ماه تاخیر به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. دولت در این لایحه بودجه نهادهای نظامی را بیش از ۱۵ درصد افزایش داد.

مجموع اعتبار پیش‌بینی شده برای وزارت دفاع، سپاه پاسداران، ارتش، ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح و بسیج ۲۰ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان تعیین شده است که بیانگر افزایش ۱۵.۲ درصدی بودجه این نهاد‌ها در مقایسه با بودجه سال‌جاری است.

بیشترین بودجه در میان نهادهای نظامی با ۹۶۲۸ میلیارد تومان به سپاه پاسداران اختصاص یافته که نشان دهنده افزایش ۱۵.۲ درصدی به نسبت بودجه سال ۹۴ است. همچنین پنج هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای ستاد مشترک ارتش تعیین شده که گویای رشد ۱۶.۳ درصدی بودجه ارتش در سال آینده است.

سهم وزارت دفاع از بودجه ۹۵۲ هزار میلیارد تومانی ۹۵، با رشد ۱۶.۲ درصد، ۲ هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و یک هزار و ۴۵۸ میلیارد تومان نیز به ستاد فرماندهی کل قوا اختصاص یافته که رشد ۱۳.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

اعتبار پیش‌بینی شده برای سازمان بسیج با ۵.۴ درصد افزایش به نسبت بودجه امسال، یک هزار و هفتاد میلیارد تومان است. علاوه براین بودجه وزارت اطلاعات نیز از ۲ هزار ۱۱۷ میلیارد تومان به سه هزار و ۲۴۶ میلیارد تومان افزایش یافته که بیانگر افزایش نزدیک به پنجاه درصدی اعتبار پیش‌بینی شده برای این وزارت‌خانه است. بودجه نیروی انتظامی هم حدود یک هزار میلیارد تومان افزایش دارد و شش هزار و ۳۹۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

بودجه خوش‌بینانه و فرصت کم مجلس

براساس این لایحه که سقف درآمد و هزینه‌های دولت را برای سال ۹۵ بیش از ۹۵۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده، سهم نهادهای مختلف افزایش یافته است. دولت پیش‌بینی کرده است که در سال آینده بیش از ۶۶ هزار میلیارد تومان از محل فروش منابع نفتی و ۲۰۱ هزار میلیارد تومان نیز از محل سایر منابع درآمدی، درآمد داشته باشد. سهم درآمدهای مالیاتی برای سال آینده نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته و به ۸۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

دولت در حالی پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش منابع نفتی را نزدیک به ۱۷ درصد افزایش داده که قیمت نفت ایران در چند ماه گذشته روند کاهشی داشته و به کمتر از سی دلار در هر بشکه رسیده است. به گفته سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، میزان صادرات نفت ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز و قیمت هر بشکه نفت ۴۰ دلار پیش‌بینی شده است.

کار‌شناسان و برخی از نمایندگان مجلس معتقدند که دولت قیمت نفت را غیرواقعی پیش‌بینی کرده و به همین دلیل بودجه سال آینده از قبل با کسری روبرو است. اما محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت گفت که بودجه سال آینده کسری ندارد.

نوبخت هفته گذشته گفته بود که تاخیر در ارائه لایحه بودجه به دلیل «مصلحت ملی» بوده است. او همچنین ارائه لایحه بودجه به صورت دو دوازدهم، غیرضروری دانسته و گفته بود که مجلس وقت لازم را برای رسیدگی به لایحه بودجه دارد.

این در حالی است که ۱۳ نماینده مجلس در نامه‌ای از دولت خواسته بودند که به همراه لایحه بودجه، یک لایحه چند دوازدهمی را هم به مجلس ارائه کند تا در ابتدای سال آینده با مشکل روبرو نشود. این نمایندگان، رسیدگی به لایحه بودجه در ماه‌های باقیمانده را غیرممکن دانسته بودند. غلامرضا تاجگردون، نماینده همسو با دولت نیز رسیدگی بودجه سال آینده در یک ماه باقیمانده را غیرممکن دانست.

هم‌زمانی رسیدگی به لایحه بودجه با آغاز تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل نمایندگان برای غیرممکن بودن بررسی لایحه بودجه در ماه‌های آینده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مانی

    این سهم 15 ئذصوب بحش دولنی .آسکاراست. چند برابر این تحت پوسس بنبادها و پبمانکاذبها،. رانت ها و موادری مردم عادی خب رندارند به مپکیسه یغمگر نظامیان ریخته میشود. بدانید بیش از نمی ثروت ایراان در دست رهبر یو نهاد د رکنرتل اوست مثل استان قدرس، بنید منصعفان، نیاد عاوی؛ ستاد طراح امام. ارانت خواری ها، پورسانتها، رانت ها، صادرات اما رزکی سابق است؛ کمیته امدا... همگی توی چیب رخبری و نظامیان و چرورها خاتماننبا... اینها پولهای ب یحسابو حکتابی است و همچنین سهم قاچاق ها و فرو ش دختران به شیوخ ***و ... و قاچاق ماد مواد مخدر و النسلن.. شاید بیشتر از دوسوم ثرت مای ایارمیان اینان را در سال بخ بغما میبرند