ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه خامنه‌ای درباره برجام: هزینه‌های سنگینی پرداخت شد

علی خامنه‌ای در نامه‌ای به حسن روحانی درباره توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها بر «هزینه سنگین» برنامه هسته‌ای و این توافق تأکید کرد و بار دیگر از مسئولان خواست تا مراقب آمریکا و «نیرنگ‌هایش» باشند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ به نامه حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری ایران درباره توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها، مسئولان حکومت را به هشیاری درباره «خدعه و نقض عهد» آمریکا فراخواند.

خامنه‌ای در این نامه که امروز، سه‌شنبه ۲۹ دی منتشر شده است، ضمن ابراز خوشحالی از آن‌چه «عقب‌نشینی» طرف مقابل و رفع «بخشی از تحریم‌ها» نامید، توجه حسن روحانی و هیأت مذاکره‌کننده ایران را به چند مورد جلب کرد.

رهبر جمهوری اسلامی به حسن روحانی گفته است: «در تبلیغات توجه شود که در برابر آن‌چه در این معامله به دست آمده، هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است.»

او گفت کسانی که «خود را ممنون طرف غربی» می‌دانند صادقانه رفتار نمی‌کنند.

پس از صدور بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تأیید پایبندی ایران به تعهداتش، روز شنبه ۱۶ ژانویه / ۲۶ دی اجرای برنامه جامع مشترک (برجام) و آغاز رفع تحریم‌ها علیه ایران اعلام شد. حسن روحانی روز گذشته دوشنبه ۲۸ دی، در نامه‌ای به خامنه‌ای، «دستاوردهای» ایران از اجرای توافق هسته‌ای را بر شمرد.

علی خامنه‌ای در نامه خود با بیان این‌که «همین اندازه دستاورد نیز بر اثر مقاومت و ایستادگی به دست آمده»، از مسئولان خواسته است تا مراقب باشند که طرف مقابل تعهدات خود را به‌‌طور کامل انجام دهد.

خامنه‌ای اظهارات برخی از سیاست‌مداران آمریکایی در روزهای اخیر را «کاملاً موجب بدگمانی» دانست اما اشاره‌ای به این اظهارات نکرد.

او افزود: «تأکید می‌کنم که از خدعه و نقض عهد دولت‌های مستکبر به‌‌ویژه آمریکا در این مسأله و دیگر مسائل غفلت نشود.»

رهبر جمهوری اسلامی همچنین به همه‌ مسئولان دولتی تذکر داده که حل مشکلات اقتصادی کشور در گروی تلاش در جهت «اقتصاد مقاومتی» است و «رفع تحریم‌ها به‌تنهایی برای گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم کافی نیست».

علی خامنه‌ای از آغاز روند توافق هسته‌ای همواره از نیرنگ طرف مقابل سخن گفته و هیچ‌گاه اجازه نداده است که این توافق هسته‌ای به نزدیکی بیشتر ایران به آمریکا منجر شود. او بارها از خطر «نفوذ دشمن» از طریق مذاکرات هسته‌ای حرف زده و گفته است غرب با توافق هسته‌ای می‌خواهد در ارکان جمهوری اسلامی و اقتصاد و سیاست آن نفوذ کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farhad

    اخه این مرتیکه سواد انچنانی ندارد . در سواد ***که فرا گرفته  هشت در چهارده میزنه. مثل یک ماشین اخر سیستم جلوی پا رهبری باشد.تند مثل باد  می گوید . اینجا میگوید. سوره ماعون عشق است درسته که شما وسایل اخر سیستمدارید.اما ما دراین سوره خداوند برای ما قابلمه و الاغ و دیگ فرستاده.چنین چیزها در. پیش وجودداشته...۱۴۰۰

  • nader

    بنا‌ به گزارش خبرگزاری حکومتی میزان در روز سه‌شنبه 29دی94- چهار شبه‌نظامی حوثی که در بیمارستان بقیه الله تهران بستری بودند بر اثر شدت جراحات کشته شدند!. به گفته منابع حکومتی به‌دلیل این‌که امکان انتقال اجساد این شبه‌نظامیان به یمن میسر نشده است روز پنجشنبه اول بهمن 1394 در مازندران دفن خواهند شد!

  • Farid

    یک عده شعار - تسخیر خانه جاسوسی - و - جنگ جنگ تا پیروزی - و - مرگ بر صیهونیسم ! - و بمب هسته ای حق مسلم ماست - - دادند و پس از قیمت سنگین خواری و ذلت و صرف میلیاردها پول و نابودی اقتصاد کشور و از دست دادن هزاران نیروی انسانی که یا کشته شدند و یا از مملکت فرار کردند و اخر سر جام زهر خوردند. چه کسی تاوان ۳۷ سال زجر و تحقیر و اعدام و ترور و شکنجه و زندان و دزدی اموال مردم ایران را از حکومت جهل خواهد داد؟

  • faryad

    دومین لایحه بودجه پیشنهادی دولت حسن روحانی با بیش از یک ماه تاخیر به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. دولت در این لایحه بودجه نهادهای نظامی را بیش از ۱۵ درصد افزایش داد. مجموع اعتبار پیش‌بینی شده برای وزارت دفاع، سپاه پاسداران، ارتش، ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح و بسیج ۲۰ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان تعیین شده است که بیانگر افزایش ۱۵.۲ درصدی بودجه این نهاد‌ها در مقایسه با بودجه سال‌جاری است. بیشترین بودجه در میان نهادهای نظامی با ۹۶۲۸ میلیارد تومان به سپاه پاسداران اختصاص یافته که نشان دهنده افزایش ۱۵.۲ درصدی به نسبت بودجه سال ۹۴ است!!

  • حمید

    نیرنگ و فریب سراسر  رنگین از برای ترغیب جماعت به شرکت در انتخابات نمایشی با های و هوی سنگین!

  • میترا

    طرف حالا شده طلبکار ملت و دولت و دنیا. همین چند وقت پیش نبود که با وقاحت تمام می گفت ما در وضعیت شعب ابی طالب نیستیم بلکه در حال پیچ بدر و خیبر هستیم؟ یکی به این بفهمونه که همه می دونن مسئولیت این خسارات سهمگین فقط با خودشه! اگر آخوند نبود شاید قدری شرم می کرد ولی چه کنیم که نسل بی ملاحظه و کم درایت قبلی و فعلی به سیادت ملانصرالدین بر خودشون رضایت دادن.

  • Behrouz

    ایران بخاطر نقض قوانین بین المللی ( اشغال سفارتخانه ها) و تهدید به نسل کشی و رواج تروریسم باید از تمام مجامع جهانی اخراج شده و تحریم کامل سیاسی، تجاری، بانکی، فرهنگی، ارتباطی،........بشود.