ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی سعیدی دخالت سپاه را در رد صلاحیت‌ها تائید کرد

با همه انکارها علی سعیدی شیوه دخالت سپاه پاسداران در انتخابات را تشریح کرد و گفت سپاه پرونده‌ بعضی از داوطلبان را که در جایی به ثبت نرسیده‌ بود به شورای نگهبان تحویل داد.

سایه نظامیان و به‌ویژه سپاه پاسداران بیش از یک دهه است که بر انتخابات جمهوری اسلامی سنگینی می‌کند. اگرچه مسئولان بلندپایه این نهاد نظامی می‌گویند که دخالت مصداقی ندارند، اما نماینده ولی فقیه از دخالت سپاه در مرحله بررسی صلاحیت‌ها و تعیین معیارهای نمایندگان هنگام انتخابات خبر داد.

تواضع و تحیت علی سعیدی (چپ) و محمدتقی مصباح یزدی (راست) به یکدیگر

علی سعیدی، مسئول نهاد نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی ایران در سپاه پاسداران دخالت این نهاد نظامی را در انتخابات «غیرمصداقی» دانست و گفت که «وظیفه سپاه تعیین معیارهای نمایندگی براساس دیدگاه‌های ولی فقیه است.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعیدی عصر دوشنبه ۲۶ بهمن، وظیفه سپاه پاسداران را «جریان‌شناسی نیروهای سیاسی» و «تعیین معیارهای نمایندگی» عنوان کرد و گفت: «در انتخابات ما معیار را می‌گویم. کاندیدای اصلح را با معیار و شاخص‌ها می‌سنجیم و آن‌ها را به مردم اعلام می‌کنیم.»

او همچنین از واگذاری بخشی از بررسی سوابق داوطلبان نمایندگی مجلس از سوی شورای نگهبان به سپاه پاسداران خبر داد و گفت: «ممکن است طرف محکومیت قضایی نداشته باشد، اما پرونده‌ای داشته باشد که جایی ثبت نشده و اینکه سپاه آن را مشخص و تحویل شورای نگهبان بدهد.»

سعیدی چنین اقدامی را به معنای «دخالت سپاه پاسداران در رد یا تائید صلاحیت کاندیدا‌ها» ندانست و گفت: «سپاه وارد مصادیق نمی‌شود و اساسا شان سپاه این نیست اما وظیفه ذاتی سپاه روشنگری صحنه‌ها است.»

سعیدی مرجع اصلی اعلام موضع سپاه را روابط عمومی و سخنگوی سپاه اعلام کرد و گفت که «هر سایت و خبرگزاری و فرماندهی که اعلام موضع می‌کند، مواضع شخصی خودش است.»

این مقام مسئول پیش از این هم «تشکیل یک مجلس انقلابی» را خواسته سپاه پاسداران و رهبر جمهوری اسلامی عنوان کرده بود.

او خرداد امسال وظیفه سپاه را «تعیین و تبیین معیارهای نمایندگی براساس دیدگاه‌های رهبر جمهوری اسلامی» عنوان کرده و گفته بود که «تغییر ترکیب مجلس اصول‌گرا به مجلسی دیگر، تهدیدی برای آرمان‌های امام، رهبری و مصالح نظام است.»

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه‌‌، همان زمان از شورای نگهبان خواسته بود که وظایف‌اش را انجام دهد «تا مردم در پای صندوق به نماینده‌ای رای دهند که خواسته‌های آرمانی رهبری را عمل کند.»

سعیدی ۲۹ تیر امسال نیز وظیفه بسیجیان را بازگو کردن آنچه که «واقعیت‌ها و مرزبندی‌های انقلابی» عنوان کرد، دانست و از آن‌ها خواست که «مردم را برای انتخاب اصلح بر اساس معیارهای انقلابی هدایت کنند». او وظیفه هادیان سیاسی سپاه را تبیین معیارهای نامزد اصلح و هدایت افکار و آرای مردم در انتخابات به نفع جریانی دانست که «مطیع و پیرو ولی فقیه است».

همچنین مسعود جزایری سخنگوی سپاه پاسداران در هفتم دی منتقدان نظام جمهوری اسلامی را به برخورد شدید تهدید کرده و در آستانه بررسی صلاحیت داوطلبان از شورای نگهبان خواسته بود که مانع ورود افرادی به مجلس خبرگان و شورا شوند که به دنبال تقابل با ارزش‌ها و اصول انقلاب هستند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کودتا

    مطمئن باشید که سپاه به این هم بسنده نخواهد کرد - سپاه آلت دست رهبری و رهبری هم آلت دست روسیه است انتخابات ۹۶ چون به صورت الکترونیکی برگزار میشه به همین دلیل زمینه سوء استفاده و تقلب در آن بسیار فراهم هست به ویژه که دخالت روسیه در انتخابات اخیر امریکا اثبات شد و حالا هم شایع شده روسیه با دستکاری و خرابکاری سایبری قصد داره تا انتخابات سال آینده در ایران را به سمت دلخواه خودش هدایت کنه کودتای دوم در راهه مواظب باشین

  • حقیقتکو

    بله مثلیکه اون موجود پنهانی و غیر قابل روئیت و قابل احترم و بزرگی که ادیان محترم ادعا می کنند و براش در کتاب ها و منبرنشینی هاشون بساط کاسبی شده است و هی خدا خدا می کنند و خدا رو بزرگ و عادل و توانا و سازنده تمام کائینات و موجودات زنده و بهشت و جهنم رو قوه قضاییه اش معرفی می کنند فقط و فقط از لحاظ علم فیزیک و ریاضیات و افکار بنده خدا که گول بساط تاتر و کاسبی چپاولگران در عبا را نخورده باشه قدر میتونه حقیقت داشته باشه ؟ آیا خداوندی که متعال و بزرگ و عالم تواناست در حقیقت باید به اون حدی از مرحله علیل بودن و ذلیل بودن رسیده باشه که از روی ضعف و بی عرضگی و بیماری و شاید کهولت سنی برای رهبری بنده گانش و رعایت انصاف و دفاع از پایمال شدن حق و حقوق بشر مخلوقش در کره زمین مجبور به کمک گرفتن از قشونی از شیاطین زاده ها مفت خور و چپاولگر و ارتجاع گر و بشر کش در درون عبا مخفی شده داشته باشد؟ ای خدا کجائی ؟ که دوتا از نماینده های فوق العاده خوشگلت که در عکس دیده میشوند حق و حقوق بیش از چند ده میلیون بشرت رو در ایران به خاطر حکومت گری و چپاولگری مالی پایمال می کنند!! یالله پاشو بیا یک نگاهی به داخل کره زمینت بینداز که شیاطین و شبه انسان ها در درون عبا با استبداد و خفقان را بشرت از حق و حقوئق خدادادی محروم کرده اند و در ایران بشر ایرانی مخلوقت را به فقر و فحشا و معتادی کشانده اند و زبان شان را بریده و گوش و چشمانشان را با چسب ارتجاع شیطان اسلامی چسبانده و مخ و غیرتاشان را مکیده اند و اگر چنین نبود فقط دو موجود شبه انسان و شیطان زاده که در عکس دیده میشوند اجازه انتخاب کردن را از چند ده میلیون نفر و فقط بخاطر منافع شیطان منشانه خود پایمال نمی کردند !!

  • حسین

    عبارت زیر یعنی بدون سند و مدرک در حق افراد اجحاف می کنیم و حق و باطل را در هم میامیزیم. "ممکن است طرف محکومیت قضایی نداشته باشد، اما پرونده‌ای داشته باشد که جایی ثبت نشده و اینکه سپاه آن را مشخص و تحویل شورای نگهبان بدهد."

  • naseem

    همکاری اطلاعاتی سپاه و شورای نگهبان در رد ۵۰ درصدی صلاحیتها! نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی : ما اصول و مبانی امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب را استخراج کرده و کاندیدای اصلح را با آن معیار می‌سنجیم و به مردم می‌گوییم به کسانی رای دهند که با اصول انقلاب و امام و رهبر انقلاب همراه باشند.!! سعیدی در ادامه درباره‌ی این ابهام که سپاه در تایید صلاحیت‌ها دخالت داشته است توضیح داد که شورای نگهبان ممکن است از سپاه در تایید صلاحیت‌ها استعلام گرفته باشد! که سپاه هم پاسخگو بوده است، زیرا ممکن است افراد محکومیت قضایی نداشته باشند، اما دارای سوابقی باشند که در مراجع رسمی ثبت نشده است!!!