ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش‌گران بدون مرز: احکام صادر‌شده برای روزنامه‌نگاران را محکوم می‌کنیم

سازمان گزارش‌گران بدون مرز در بیانیه‌ای محکوم شدن سه روزنامه‌نگار و یک همکار رسانه‌ها در ایران را به ۲۷ سال زندان، محکوم کرد.

سازمان گزارش‌گران بدون مرز (RSF)، محکوم شدن سه روزنامه‌نگار در ایران به ۲۲ سال زندان را "قاطعانه" محکوم کرد.

کارتون از جهانگیر درمنی

در بیانیه این سازمان که در آن اخبار مربوط به احکام صادر شده برای این روزنامه‌نگاران منعکس شده، از افراد بازداشت شده به عنوان قربانیان موج بازداشت ۱۱ آبان ماه سال گذشته یاد شده است.

آفرین چیت‌ساز، احسان مازندرانی، داود اسدی و احسان صفرزایی، در جریان پروژه امنیتی سپاه پاسداران به عنوان «عوامل نفوذ دشمن» دستگیر شده بودند. آن‌ها در مجموع به ۲۷ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

متهمان به حکم‌های صادر شده اعتراض دارند و به گفته وکیلان مدافع‌شان (محمود علیزاده‌‌ طباطبایی و ایمان میرزا‌‌ زاده)، اعتراض خود را پس از دریافت حکم به دادگاه اعلام کرده‌اند. قرار است درخواست تجدید‌نظر (کتبی) هم از سوی وکیلان مدافع ارائه شود.

هنوز درباره حکم صادر شده برای عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار دیگری که همراه با این روزنامه‌نگاران بازداشت شده بود، خبری منتشر نشده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.