ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کدام کتاب‌ها را از غرفه‌های «شهر آفتاب» جمع کردند؟

انبوهی از از کتاب‌های مذهبی و علوم سیاسی و اجتماعی و همچنین آثار ابراهیم نبوی را از غرفه ناشران داخلی و خارجی جمع کردند. کتاب‌ها در قسمت تشریفات انبار شده‌اند.

نظارت بر کتاب‌های فارسی و غیر فارسی که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود چند لایه و پیچیده است. پیش از برگزاری نمایشگاه، وزارت ارشاد اسلامی از ۱۰۰ ناشر خواسته بود که ۳۰۰ عنوان کتاب را عرضه نکنند. در سومین روز برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هم نظارت بر کتاب‌های لاتین و عربی آغاز شد و خبرگزاری‌های داخلی گزارش دادند که کتاب‌هایی که «مروج افراطی‌گری و تفرقه مذهبی و قومی‌»‌اند یا تصاویز نامناسب داشته‌اند جمع‌آوری شده‌اند. اما کدام کتاب‌ها؟

کتاب‌های ابراهیم نبوی در غرفه انتشارات روزنه. این کتاب‌ها را جمع کردند.

کتاب‌هایی در قلمرو دین منتشر شده‌اند که مذهب بودا و همچنین بهائیت را به عنوان «مذهب» به رسمیت شناخته و در کنار ادیان ابراهیمی طبقه‌بندی کرده‌اند. هیأت نظارت بر بخش بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران همه این کتاب‌ها را از غرفه ناشران خارجی جمع‌آوری کرده است.

همچنین کتاب‌هایی تاریخی که به هولوکاست و قتل عام یهودیان پرداخته بودند یا از این وقایع تاریخی به عنوان یک رویداد نام برده بودند نیز از نمایشگاه کتاب تهران جمع شدند.

در قلمرو علوم سیاسی، هر کتابی که از گروه حماس و حزب‌الله لبنان به عنوان گروهی تروریستی یاد کرده بود، از نمایشگاه کتاب تهران جمع‌آوری شد.

افزون بر این کتاب‌هایی در زمینه آموزه‌های وهابی، مدیتیشن و آموزش بودا، ذن و ذن‌درمانی نیز از غرفه‌ها جمع شد. کتاب‌هایی هم که در آن‌ها به جای نام کامل خلیج فارس از لفظ «خلیج» استفاده شده بود، جمع‌آوری شد.

دو عنوان از کتاب‌های جمع‌آوری شده به عنوان نمونه:

همچنین کلیه آثار آیت‌الله یوسف صانعی، از مراجع تقلید شیعه نیز از نمایشگاه کتاب تهران جمع‌آوری شده است.

ابراهیم نبوی، طنزپرداز ایرانی نیز اعلام کرده است که همه آثار او از غرفه انتشارات روزنه در نمایشگاه کتاب تهران جمع شده است. برخی از این آثار عبارت‌اند از: « رساله دلگشا»، «راپورت‌های یومیه و تذکره‌ها»، «نبوی آنلاین»، «در سال ۷۷ اتفاق افتاد»، «در سال ۷۸ اتفاق افتاد» و «در سال ۷۹ اتفاق افتاد».

این کتاب‌ها در دفتر فرهنگی مصلا و همچنین در قسمت تشریفات نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب انبار شده‌اند.

در بیست‌ و نهمین نمایشگاه کتاب تهران، ۲۴۰ ناشر داخلی و ۳۰۰ ناشر و توزیع‌کننده کتاب‌های داخلی و خارجی در حدود ۲۵۰۰ غرفه حضور دارند. در بخش بین‌الملل نمایشگاه بیش از ۱۶۰ هزار عنوان کتاب شامل حدود ۴۲ هزار کتاب عربی و ۱۱۸ هزار عنوان کتاب به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، روسی و چند زبان دیگر که در سه سال اخیر منتشر شده اند، عرضه شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بله این است ماهیت نمایشگاه کتاب شهر آفتاب که نه تنها آفتابی که آفتابی به معنی روشنگری ندارد بلکه به موهبت سایه های عباهای شیاطین زاده گان و شیاطین و خرافت پرستان به ظلمت و تاریکی جهل و استبداد به تاریکی مطلق تبدیل شده است. درشهر بزرگ شده تهران که بجز محصلان مدرسه و دانشگاه مجبور به ورق زدن کتاب میشوند کتاب خوانهایی که کتاب را برای دکور قفسه منزلشان و هدفمند برای تظاهر کردن به عالم بودن در میان فک و فامیل هایشان و همسایه گان نخواسته باشند بندرت است !البته برای خیلی ها کتاب خواندن زحمت فکر کردن دارد بسیار مشکل است و این امر به آخوندها واگذار کرده اند که چشمان اللهی شان برایشان بخوانند و در مساجد به جمجمه شان تزریق کنند! در فقط یک روز متروسواری واتوبوس سواری و پیاده روی و گشت و گذاردر تهران چندین میلیونی متوجه به اصطلاح پتانسیل خریداران کتاب و کتاب خوان ها و کتاب دوستان میشویم که بدنبال یک لقمه نان روانند.دکان های کتاب فروشی به اصطلاح آخوندی میدان انقلاب تهران که با صدهاکتاب ها در قفسه دکانشان تنها هستند و چرت می زنند. حالا موردی هم برای گردش گری در فضای نمایشگاه کتاب آخوندی و صرف ساندویچ و نوشابه به وجود امده است؟ کجا بودی هر چی تلفن زدم نبودی....رفته بودم نمایشگاه کتاب...کتاب زیاد بود ولی همشون بوی آخوند می دادند! ا