ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک یوزپلنگ ماده ایرانی بر اثر تصادف جان باخت

یک یوزپلنگ ماده ایرانی چهارشنبه شب، ۲۲ اردیبهشت ماه، در محور سبزوار به شاهرود در اثر تصادف تلف شد.

یک یوزپلنگ ماده ایرانی در محور سبزوار به شاهرود در اثر تصادف تلف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هومن جوکار، مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، از جان باختن یک یوزپلنگ ماده ایرانی بر اثر برخورد با خودروهای در حال گذر خبر داد.

هومن جوکار گفت که این اتفاق شب گذشته، چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت، در محور شاهرود به سبزوار همجوار با پارک ملی توران رخ داده است. به جز سال گذشته، هر سال در همین محور حادثه مشابهی رخ داده و از شمار معدود یوزپلنگ‌های باقی‌مانده کم کرده است.

جوکار در ادامه افزود یوزپلنگ تلف شده ماده بوده اما برای بررسی اینکه باردار بوده یا توله هم داشته باید بررسی‌های بیشتری انجام شود.

از روی لاشه مشخص نشده است که یوزپلنگ تلف شده مربوط به پارک ملی توران یا میان دشت بوده است.

تصادفات جاده‌ای یکی از معضلات بزرگ در این زمینه است. به گفته جوکار سال گذشته در همین رابطه جلساتی با وزارت راه برگزار شد تا این منطقه به‌عنوان منطقه حادثه‌خیز مشخص شود. وزارت راه دلایل فنی و مدارک خواسته بود که گزارش مفصلی در این‌باره آماده شده است و هفته آینده ارائه خواهد شد.

به طور میانگین هر دو سال سه یوزپلنگ ایرانی بر اثر تصادف در جاده تلف می‌شوند که با در نظر داشتن تعداد کل ۴۰ تا ۷۰ یوزپلنگ ایرانی، تلف شدن یک و نیم یوزپلنگ در سال درصد بسیار بالا و قابل توجهی را نشان می‌دهد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.