ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم شلاق ۱۷ کارگر معدن طلای آق دره اجرا شد

حکم کارگران معدن آق دره یک سال و نیم پس از اعتراض به اخراج گروهی از همکارانشان اجرا شد. آنها از سوی دادگاه به شلاق و جریمه نقدی محکوم شده بودند.

وکیل مدافع کارگران معدن آق دره از اجرای حکم شلاق و جریمه نقدی موکلان خود خبر داد و گفت که دو پرونده مربوط به کارگران معترض این معدن مختومه شد.

کارگران معترض معدن طلای آق دره با شکایت پیمانکار به شلاق و جریمه نقدی محکوم شدند.

وحید یاری وکیل مدافع ۱۷ کارگر معدن طلای آق دره به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که حکم این کارگران در روزهای پایانی اردیبهشت  به اجرا گذاشته شد.

به گفته او این کارگران بر اساس دو شکایت جداگانه در  شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری تکاب و شعبه دوم دادگاه تجدید نظر آذربایجان غربی محاکمه و محکوم شدند.

شرکت پویا زرکان به عنوان پیمانکار معدن طلای آق دره دی ماه سال ۹۳، ۳۵۰ کارگر فصلی این معدن را اخراج کرد. این کارگران در اعتراض به این اقدام کارفرما در محوطه معدن تحصن کردند که به درگیری با نگهبانان انجامید. به دنبال این اعتراض دستگاه قضایی با شکایت کارفرمابه اتهام «ایجاد اغتشاش» علیه ۱۷ نفر از کارگران اعلام جرم کرد.

به گفته وحید یاری در یکی از پرونده‌ها هشت کارگر به اتهام «ممانعت و بازداشتن مردم از انجام کسب و کار با ایجاد هیاهو و جنجال»، «توهین به نگهبان شرکت»، «تخریب لباس و توقیف غیر قانونی نگهبان» و «تخریب عمدی تابلوی شرکت» محاکمه و محکوم شدند.

بر اساس رأی دادگاه تجدید نظر متهمان ردیف اول تا پنجم این پرونده  به ۱۰۰ ضربه شلاق و ۳۷ ماه حبس تعزیری و متهمان ردیف ششم تا هشتم به ۵۰ ضربه شلاق و ۳۷ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

یاری در باره پرونده دوم مربوط به ۹ کارگر دیگر معدن طلای آق دره گفت که این کارگران به اتهام «ممانعت و بازداشت مردم از کسب و کار با هیاهو و جنجال» محاکمه و مجرم شناخته شدند: «این ۹ کارگر نیز به ۳۰ تا پنجاه ضربه شلاق و حبس و ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شدند که با گذشت شاکی و استفاده از فرصت عفو قضایی» حکم حبس هیچ یک از کارگران به اجرا در نیامد.»

یاری گفت که به دلیل اجرای سایر مجازات‌های تعیین شده برای متهمان پرونده، «پرونده‌های یاد شده از نظر حقوقی مختومه اعلام شده است.»

یوسف کاووسی، عباس آذر، محمد خسروی، منصور دخ، خلیل عظیمی، فاتح رحیمی، ایوب مولودی، رضا بهاری، رضا یوسفی، عابد رحمانی و عطاءالله صبوری از جمله کارگرانی هستند که دو سال پیش بازداشت و به گفته یاری حکم شلاق و جریمه نقدی آنان به اجرا گذاشته شد.

اخراج کارگران معدن طلای آق دره در دو سال گذشته، با اقدام به خودکشی سه کارگر همراه بود. مقام‌های محلی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به خودکشی این سه کارگر را تکذیب کردند اما خبرگزاری کار ایران با یکی از کارگرانی که اقدام به خودکشی کرده بود گفت‌وگو کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایرانی

    چرا بابت رانتخواری خاندان احمدی نیری حکم شلاق صادر نمیشود مجید احمدی نیری و برادران و پسر عموهایش از رانتخواری همین معدن میلیاردها دلار ملک و زمین در لندن خریده اند آیا زمان آن نرسیده که ظلم ظالمان ریشه کن شود

  • سیما

    ننگ بر هیچکس مباد جز آنانی که ظلم را می پذیرند. خوب علیلید؟ یک چوبی لای چرخ بگذارید. آتشی بزنید. خاک بر سر هر چه آدم بی خاصیت کنند.

  • غلام عسگری بختیاری

    ننگ برحاکمان دزدوغارتگرودروغگو ومفتخوروانگلی جمهوری اخوندی که طی سی وهشت سال گذشته هزاران دلارازحاصل کارگران وزحمتکشان را به حسابهای داخلی وخارجی خود وبستگان وباندهای گوش بفرمانشان واریز ویا صرف دخالتهای بی ثمرخود درکشورهای بیگانه کرده اند اما هرگزتوجهی به حداقل خواسته جامعه محروم کارگری ایران نداشته اند.اما انچه درصدوراینگونه احکام وحشیانه علیه کارگران شرافتمند توسط بیدادگاههای رژیم اخوندی ننگین وشرم اوراست ادعای اخوندهای کفتارصفت است که میگویند پیامبربردستان پینه بسته کارگربوسه زد وانها برتن انها شلاق میزنند درصورتیکه کارگران شرافتمند ایران مولد تمامی اقتصاد کلان کشورمیباشند اما ازحداقلها محروم میباشند.من بعنوان یک فعال کارگری درد کشیده ازحکومتهای شاه وشیخ ازتمامی سازمانهای مدافع حقوق بشرواتحادیه ها وسندیکاها ی کارگری سراسرجهان وشخص دبیرکل سازمان ملل متحد تقاضا دارم نسبت به این عمل ضدبشری حاکمان جنایتکاراخوندی اقدام لازم را بنمایند.ضمناازسران حکومت اخوندی بخواهند فعالین کارگری ومعلمان دربند را سریعا ازاد کنند.سرنگون بادحکومت جمهوری ضدبشری اخوندی.