ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین کنسرت آن‌لاین ایران با هنرنمایی علیرضا قربانی برگزار شد

در واکنش به لغو کنسرت‌های موسیقی در شهرستان‌ها، علیرضا قربانی برای اولین بار به طور آن‌لاین روی صحنه رفت. از بازخوردها هنوز اطلاعی در دست نیست.

علیرضا قربانی، خواننده موسیقی ملی ایران شامگاه ۱۱ خرداد در تالار اندیشه حوزه هنری در تهران کنسرت آن‌لاین برگزار کرد. این نخستین بار است که در ایران به طور آن‌لاین یک کنسرت موسیقی برگزار می‌شود.

کنسرت آن‌لاین علیرضا قربانی در تالار اندیشه حوزه هنری

کاربران داخل و خارج از ایران می‌توانستند از طریق یک سامانه به نام «حام» برای حضور آن‌لاین در کنسرت علیرضا قربانی ثبت نام کنند. مدیریت این سامانه را حامد عنقا به عهده دارد. او به خبرگزاری کار ایران گفته است که ۳۰۰ نفر در راه‌اندازی این سامانه مشارکت کرده بودند.

هنوز معلوم نیست که کنسرت آن‌لاین علیرضا قربانی تا چه حد در جذب مخاطب موفق بوده، مخاطبان از چه لایه‌های اجتماعی و از چه شهرهایی در ایران و خارج از ایران در این کنسرت شرکت کرده بودند و کیفیت برگزاری کنسرت چگونه بوده است.

علیرضا قربانی در آستانه برگزاری اولین کنسرت ایران اظهار امیدواری کرده بود که این پدیده به زودی مانند تلفن‌های هوشمند فراگیر شود.

لغو کنسرت‌های مجوزدار موسیقی توسط دادستان برخی شهرستان‌ها یا نیروی انتظامی در ماه‌های گذشته همواره خبرساز و تنش‌آفرین بوده است. برگزاری کنسرت آن‌لاین یکی از راه‌های مقابله با لغو کنسرت‌هاست. یکی دیگر از چالش‌ها منع حضور زنان نوازنده روی صحنه و همچنین تک‌خوانی زنان است.

حامد عنقا، برگزارکننده نخستین کنسرت آن‌لاین در ایران به گرانی بلیت‌ها و مشکلات معیشتی مخاطبان موسیقی در ایران اشاره کرده است: «بلیت کنسرت یکی از گران‌ترین کالاهای فرهنگی در سبد خانوار است و بسیاری از افراد جامعه به دلیل همین گرانی نمی‌توانند کنسرت بروند. همین مسئله از مهم‌ترین انگیزه‌های ما برای راه‌اندازی سامانه تماشای آنلاین کنسرت‌ها بود.»

لغو کنسرت کیهان کلهر و شهرام ناظری در نیشابور به دستور دادستان این شهر از وقایع خبرساز سال جاری در عرصه موسیقی ایران بود. کنسرت علیرضا قربانی هم تاکنون چند بار لغو شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    کار جالبی است و امیدوارم با استقبال مردم روبرو شود ، تا این فسیلهای مذهبی از خدا بی خبر و نوچه های کاسه داغتر از آش دیکتاتور زمان ، نتوانند هیچ غلطی بکنند .