ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شناسایی ۱۵۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل در کرمان

رکود اقتصادی ایران تعطیلی دست‌ کم هفت هزار واحد تولیدی را به دنبال داشته است. استان کرمان هم یک از مناطق به شدت آسیب‌دیده است.

در حالی‌که سخنگوی دولت از شناسایی هفت هزار واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل در ایران خبر داده، استاندار کرمان می‌گوید که یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل در این استان وجود دارد.

در حالیکه وزارت صنعت،معدن و تجارت تعداد واحدهای راکد و تعطیل را هفت هزار مورد اعلام کرده، دو استان خوزستان و کرمان ۳۱۰۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل دارند.

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان گفته است که یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل در این استان وجود دارد. به گفته او تجهیز این واحدهای تولیدی به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رزم‌حسینی در حالی از شناسایی یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی دارای مشکل در این استان خبر داده است که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان ۲۸ اردیبهشت امسال گفته بود که ۷۳۰ واحد تولیدی دارای مشکل در استان وجود دارد.

به گفته محمود سلطانی‌زاده ۳۳۰ واحد تولیدی به صورت کامل تعطیل شده و ۴۰۰ واحد نیز  نیمه تعطیل‌اند و با ظرفیت کمتر به فعالیت خود ادامه می‌دهند. او گفته است که سهم استان کرمان از اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومانی برای احیای واحدهای تولیدی ۸۶۰ میلیارد تومان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران پیش از این چندین بار از اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل خبر داده است. بر پایه آمارهای اعلام شده از سوی مقام‌های دولتی هفت هزار واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در ایران وجود دارد.

روز گذشته هم سرپرست استانداری خوزستان از تعطیلی و نیمه تعطیلی یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی در این استان خبر داده بود.

در همین رابطه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفته است که ۲۵۰ واحد تولیدی و کارگاهی این استان در سه سال گذشته تعطیل شدند.

به گفته حسینعلی سارانی تنها نیمی از واحدهای تولیدی و کارگاه‌های سیستان و بلوچستان با ظرفیت کامل فعالیت می‌کنند و ۳۰ درصد واحدهای صنعتی با ظرفیت کمتر از ۷۰ درصد فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

مرکز آمار ایران نرخ بیکاری کرمان را هفت و نه‌دهم درصد و نرخ بیکاری سیستان و بلوچستان را ۱۱٫۵ درصد اعلام کرد. فعالان کارگری نرخ بیکاری اعلام شده از سوی دولت را غیرواقعی می‌دانند. بر اساس تعریف مرکز آمار هر فردی که در هفته آمارگیری یک ساعت کار کرده باشد، شاغل به شمار می‌آید.

در همین زمینه

میانگین نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان ۴۵ درصد است

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.