ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: اقدام بحرین علیه شیخ قاسم بلاهت است

رهبر جمهوری اسلامی گفت سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم "نشانه بلاهت" است؛ زیرا او مانع حرکات تند و مسلحانه جوانان علیه حکومت بحرین می‌شد.

رهبر جمهوری اسلامی اقدام مقامات بحرین در سلب تابعیت از شیخ قاسم را "بلاهت" خواند و گفت او مانع حرکات تند و مسلحانه جوانان علیه حکومت منامه بود.

شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین

آیت‌الله خامنه‌ای شامگاه شنبه پنجم تیر، سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد و او را فردی دانست که "تا وقتی می‌توانست با مردم بحرین حرف بزند، آنها را از حرکات تند و مسلحانه منع می‌کرد."

خامنه‌ای رفتار اخیر با روحانی شیعه بحرین را "نشانه بلاهت" حاکمان بحرین دانست و در توضیح این توصیف گفت: «متوجه نیستند که تعرض به این عالم مجاهد به معنای برداشتن مانع از مقابل جوانان حماسی و پرشور بحرین برای انجام هر اقدامی در مقابل حکومت است.»

او افزود که مسائل بحرین به شیعه و سنی باز نمی‌گردد: «بلکه اصل ماجرا حاکمیت جائرانه یک اقلیت مستکبر خودخواه بر یک اکثریت گسترده است.»

سخنان رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با جمعی از خانواده‌های "شهدای هفتم تیر" و  "شهدای مدافع حرم و فاطمیون" بیان شده‌اند. او در حرف‌هایش از جمله گفت: «هدف اصلی از راه‌اندازی گروه‌های تروریستی تکفیری و اقدامات آنها در عراق و سوریه حمله به ایران بود اما قدرت نظام جمهوری اسلامی موجب شد آنها در همان عراق و سوریه زمین‌گیر شوند.»

شیخ عیسی قاسم که رهبر معنوی شیعیان بحرین تلقی می‌شود، تا ۱۵ سال قبل در ایران و در قم زندگی می‌کرد. وزارت کشور بحرین روز دوشنبه ۳۱ خرداد، تابعیت او را به خاطر "تحریک به فرقه‌گرایی و خشونت" سلب کرد.

قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در واکنش به این اقدام و در بیانیه‌ای بی‌سابقه و با دور زدن وزارت خارجه، به دولت بحرین هشدار داد که قیام و مقاومتی مسلحانه در انتظار ‌آنهاست. سپاه پاسداران نیز بیانیه مشابهی در پیش‌بینی"فروپاشی عنقریب رژیم پوسیده آل خلیفه" و "شکل‌گیری قیامی ویرانگر" صادر کرد.

اعتراض شیعیان بحرین به تبعیض‌های سیاسی و اجتماعی حاکمیت سنی این کشور از سال ۲۰۱۱ و در جریان بهار عربی بالا گرفت و هم‌چنان ادامه دارد. دولت بحرین جمهوری اسلامی را به تحریک شیعیان و دخالت در امور داخلی این کشور متهم می‌سازد، اما تهران این اتهام را رد می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    به عبارتی در عراق و سوریه دست به سلاح بردن رعب و ترور است در بحرین مجاهدت .و به عبارت دیگری در بحرین سلب تا بعیت از یک شیخ بلاهت است و در ایران زندانی کردن نخست وزیر و ریس مجلس نطام نشانه شجاعت .

  • بهنام

    اگر این جنایتکاران از خدا بی خبر ، در امور کشورهای همسایه دخالت بی جا نمیکردند ، الان وضعیت اینطور نبود . یکی نیست به این جنایتکاران بگوید ، شما ابتدا مسائل و مشکلات عدیده کشور خودمان را حل و فصل کنید و سپس دیگران را نصیحت کرده و پند دهید .