ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بنگلادش گروه "جماعه‌المجاهدین" را عامل گروگانگیری خواند

دولت داکا با اعلام دو روز عزای عمومی، هرگونه ارتباط گروگان‌گیرها با داعش را رد کرد. خانم حسینه واجد از مردم این کشور ۱۶۰ میلیونی خواست علیه رادیکالیسم اسلامی به پا خیزند.

دولت داکا با اعلام دو روز عزای عمومی در واکنش به حمله خونین می‌گوید گروگان‌گیرها با داعش هیچ ارتباطی نداشته‌اند. نخست‌وزیر بنگلادش از مردم این کشور ۱۶۰میلیونی خواست علیه رادیکالیسم اسلامی به پا خیزند.

در رستوران اسپانیایی «هلی» - گروگان‌گیری و عملیات پلیس برای پایان این تهاجم ۱۳ ساعت طول کشید.

دولت بنگلادش اعلام کرد که تهاجم مرگبار به رستوران «هلی» در داکا کار گروه‌های محلی اسلامگرا بوده و ربطی به داعش نداد. اسدالزمان خان، وزیر کشور بنگلادش یکشنبه سوم ژوئیه عاملان این حمله را اعضای «جماعه‌المجاهدین بنگلادش» خواند.

بلافاصله پس از گروگانگیری در کافه «هلی»، وبسایت اعماق، وابسته به داعش اعلام کرده بود که دولت اسلامی عامل این حمله است. پلیس بنگلادش نام و تصویر هر شش مهاجم کشته شده را منتشر کرده و می‌گوید بازجویی از هفتمین نفر که دستگیر شده ادامه دارد.

سن مهاجمان بین ۲۰ تا ۲۵ سال است. وزیر کشور بنگلادش گفته است همه مهاجمان افراد تحصیلکرده و دانشگاه دیده‌اند و چند نفرشان اعیان‌زاده هستند: «هیچکدام آنها به مدارس مذهبی نرفته بود.»

اسدالزمان خان در پاسخ به این سوال که پس چرا این افراد رادیکال شده بودند گفت: «برای این که اسلامگرایی مد  شده است.»

حسینه واجد در نخستین واکنش‌ها گفت مهاجمان مذهبی ندارند الی تروریسم.

دولت داکا یکشنبه و دوشنبه (سوم و چهارم ژوئیه) را اعلام عزای عمومی کرده است. خانم شیخ حسینه نخست وزیر این کشور مسلمان ۱۶۰ میلیونی از همه مردم خواسته است علیه افراط گرایی به پا خیزند و جلوی رشد این ایدئولوژی را بگیرند.

گروه «جماعه‌المجاهدین بنگلادش» (JMB) تشکلی است که دولت داکا همواره آن را در هر حمله مقصر معرفی می‌کند. در هفته‌های گذشته نیز تهاجم‌ به کنشگران سکولار، وبلاگ‌نویسان، روزنامه‌نگاران، اقلیت‌های مذهبی و دگرباشان جنسی به وابستگان این گروه نسبت داده شد. این در حالی است که داعش یا القاعده، مستقیما مسئولیت بیشتر این حملات را بر عهده گرفته‌اند. دولت داکا اصرار دارد که داعش یا القاعده در این کشور هیچ فعالیتی ندارند.

خبرگزاری آلمان می‌نویسد حمله خونین به رستوران «هلی» در داکا، ماهیت جدیدی از خشونت و افراط گرایی را به نمایش گذاشت. مهاجمان به خوبی هماهنگ شده بودند و  زمان اقدام‌شان حاوی پیامی نمادین نیز هست: آخرین جمعه ماه رمضان و پیش از عید فطر.

در میان قربانیان گروگانگیری، ۱۰ ایتالیایی، هفت ژاپنی، یک آمریکایی و یک هندی وجود دارند. دولت آلمان از شهروندان این کشور خواسته اگر کار عاجلی ندارند از سفر به بنگلادش خودداری کنند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • reza

    فرق حجاب دولتی (کیسه زباله ) و حجاب از سرآگاهی ؛ فرق اسلام متحجر و خیره سر با زنان آزاده [خانم شیخ حسینه نخست وزیربنگلادش که کشوری ست سکولار ازجمعیت ۱۶۰ میلیونی کشورخود خواسته است علیه افراط گرایی به پا خیزند و جلوی رشد این ایدئولوژی را بگیرند.] ما ایرونی ها با اون تمدن و فرهنگ ؛ زیر فشار یه مشت مشگ شیعه زنان را داخل آدم حساب نمی کنیم ...زنان کیستند!!! خواهرتو مادر من دختر تو....