ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاساژ علاء‌الدین، موبایل قاچاق و اضافه بنا

با اجرای طرح مبارزه با کالاهای قاچاق در پاساژ علاء‌الدین، چهار نفر به اتهام قاچاق موبایل بازداشت شده‌اند. خبرهایی از متشنج شدن جو این پاساژ به دنبال این ماجرا منتشر شده است.

با اجرای طرح مبارزه با کالاهای قاچاق در پاساژ علاء‌الدین که به عنوان بزرگ‌ترین مرکز فروش موبایل در تهران شناخته می‌شود، چهار نفر به اتهام قاچاق موبایل بازداشت شده‌اند.

این خبر را خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ اعلام کرده است.

در اطلاعیه نیروی انتظامی آمده است که مأموران پلیس در ادامه طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا، صبح امروز (سه‌شنبه پنجم مرداد ماه)، «ماموران پلیس پایتخت ضمن هماهنگی با مراجع قضایی به سه باب مغازه در پاساژ علاءالدین مراجعه کردند که در جریان آن، تعدادی گوشی قاچاق کشف و ضبط شد.»

بر اساس این اطلاعیه چهار نفر از افرادی که در زمینه قاچاق تلفن همراه فعالیت داشتند هم در عملیات امروز در پاساژ علاء‌الدین شناسایی و دستگیر شده‌اند.

به دنبال این ماجرا جو پاساژ علاء الدین متشنج گزارش شده و گفته می‌شود که مغازه‌داران این پاساژ، فروشگاه‌های خود را باز نکرده‌اند.

خبرگزاری فارس از شایعاتی درباره شکسته شدن قفل چند واحد تجاری در این پاساژ خبر داده، اما نوشته که این موضوع رسما تایید نشده است: «اگرچه ضابطان قضایی یا نیروی انتظامی در پاساژ حضور ندارند، اما فضای کاری مجتمع دچار تشویش شده است ... چند واحد هم ساعتی پس از بازگشایی، برای اطمینان خاطر بیش‌تر در واحد خود را بار دیگر بسته‌اند.»

گفته می‌شود اتفاق‌های شب گذشته در بیرون این مرکز خرید که به ضبط محموله گوشی‌های موبایل یک خاور منجر شده، باعث این فعل و انفعالات شده است: «ضابطان قضایی بامداد سه‌شنبه یک خاور حاوی گوشی‌های قاچاق را که قصد تخلیه بار در پاساژ داشت، ضبط کردند.»

علاوه بر مساله فروش گوشی‌های قاچاق و فاقد شماره ثبت در پاساژ علاء‌الدین، موضوع اضافه بنا و ناامن بودن ساختمان هم از دیگر چالش‌های این مرکز خرید است:

پیش از این تلاش برای تخریب اضافه‌بنای این پاساژ به تجمع مغازه‌داران و درگیری با ماموران شهرداری انجامیده بود: طبقات اضافی پاساژ علاء‌الدین تهران تخریب شد

ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران اما در همین باره به خبرگزاری میزان گفته است که تخریب اضافه بنای پاساژ علاء‌الدین از چهار روز گذشته آغاز شده و تا پایان شهریور به پایان خواهد رسید.

به گفته او تجمع امروز در این مرکز خرید اما ربطی به موضوع اضافه بنا نداشته است: «طرح جمع آوری موبایل‌های قاچاق در پاساژ علاء‌الدین از امروز آغاز شده و تجمع صورت گرفته در این پاساژ ارتباطی با تخریب اضافه بنای این ساختمان ندارد. مسئولان نیروی انتظامی مسئولیت این طرح را برعهده داشته‌اند و شهرداری تهران نقشی در شلوغی‌های امروز پاساژ علاء‌الدین نداشته است.»

پیش از این خبرهایی هم درباره داده شدن مهلت به مالک پاساژ علاء‌الدین برای تخریب اضافه بنای این ساختمان منتشر شده بود و حالا این عضو شهر تهران گفته است که این اضافه بنا در پاساژ علاء‌الدین باید تا پایان شهریور به طور کامل تخریب شود و اگر مالک چنین کاری نکند، شهرداری تهران برای تخریب وارد عمل خواهد شد: «با وجود تذکر‌های متعدد داده شده، مالک پاساژ علاء‌الدین تخریب بنا را آغاز نمی‌کرد و در نهایت پس از اینکه اخطار نهایی به مالک داده شد، او از چهار روز گذشته تخریب اضافه بنای ساخته شده در پاساژ را آغاز کرده است.»

انتشار خبرهای مربوط به پاساژ علاء ‌الدین و حضور نیروی انتظامی در این مرکز خرید، واکنش برخی کاربران توییتر فارسی را به دنبال داشته است. آن‌ها عکس‌هایی از تجمع فروشندگان را منتشر کرده‌اند و به نقد ویژگی‌های این پاساژ پرداخته‌اند.

کاربری به نام فرزاد محسن‌وند نوشته است: «علاءالدین رو خالی کنن از گوشی من خوشحال می‌شم چون اونقدر {...} هستن مغازه‌دارهاش که تا می‌تونن از ملت می‌کشن بیرون پول رو.»

کاربر دیگری به نام اسماعیل هم نوشته است: «پاساژ علاءالدین یه جاییه که توی سه متر مغازه چهار نفر پشت دخل ایستادن و توی دیوارشونم یه سوراخه که دو نفرم تو اون دارن موبایل تعمیر می‌کنن.»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.