ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیامک تهدید‌آمیز ۲: نصب عکس خاتمی بر روی خودرو ممنوع!

یکی از شهروندان شهر اردکان یزد، زادگاه محمد خاتمی رییس‌جمهوری اسبق ایران، پیامکی دریافت کرده که در آن امکان پیگرد قانونی نصب عکس خاتمی بر روی خودرو مطرح شده است.

برخی شهروندان شهر اردکان در استان یزد که زادگاه محمد خاتمی، رییس‌جمهوری اسبق ایران است، پیامکی دریافت کرده‌اند که در آن امکان پیگرد قانونی نصب عکس خاتمی بر روی خودرو مطرح شده است.

این پیامک را عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت محمد خاتمی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده و سایت کلمه، خبر را به نقل از او منتشر کرده است.

مرجع فرستنده این پیامک نامعلوم است و مشخص نیست کدام نهاد، سازمان یا فردی آن را فرستاده است.

در متن پیامک آمده است: «نصب تصویر یکی از اعضای فتنه (خاتمی) روی خودرو ممنوع است و در صورت رویت مجدد پیگرد قانونی دارد.»

رسانه‌های محلی در استان یزد خبر داده‌اند که در طول ماه‌های گذشته برخی از اهالی ارکان تصاویری از محمد خاتمی را بر ماشین‌های خود نصب کرده‌اند.

رمضان‌زاده تصویر این پیامک را با این نوشته منتشر کرده است: «شرح را شما بنویسید. پیامک ارسال شده برای یکی از اهالی اردکان.»

ممنوع‌التصویری محمد خاتمی را اولین بار غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد و گفت که اعمال این محدودیت بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی‌ست. این شورا تا به حال در این‌باره اظهار نظر یا بیانیه رسمی منتشر نکرده است، اما حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران که ریاست شورای عالی امنیت ملی را هم برعهده دارد در واکنش به صحبت‌های محسنی اژه‌ای در یک نشست مطبوعاتی و در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه شرق در این مورد گفت که می‌گویند دروغ گفتن حرام است ولی راست گفتن که واجب نیست:

ارسال پیامک تهدید‌آمیز از مرجع نامعلوم اما در روزهای گذشته هم خبرساز شده بود و گویا این اقدام می‌رود که به یک روال تبدیل شود.

یازدهم تیر ماه امسال، حدود ۷۰۰ نفر از روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی پیامکی دریافت کردند که در آن به آن‌ها هشدار داده شده بود که «هر گونه ارتباط و همکاری با عناصر معاند خارج از کشور … عملی مجرمانه و موجب پیگرد قضایی است.»

ایمیل، پرتال‌های امن و سایر وسایل ارتباطی به عنوان ابزار این ارتباط‌ها مورد اشاره فرستنده این پیغام قرار گرفته بود و پیامک فرستاده شده، «آخرین هشدار امنیتی» خوانده شده بود.

فرستنده بر ضرورت قطع این ارتباط‌ها تاکید کرده بود.

سایت کلمه نوشته است که بی‌اعتنایی مقام‌های قضایی به پیامک تهدیدآمیز فرستاده شده برای روزنامه‌نگاران زمینه ارسال این پیامک جدید را فراهم آورده است.

تاکنون هیچ یک از نهادهای رسمی جمهوری اسلامی مسئولیت ارسال این پیامک‌ها را نپذیرفته‌اند.

در مورد پیامک فرستاده شده برای روزنامه‌نگاران، وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد که این وزارتخانه این پیامک‌ را نفرستاده است: وزارت اطلاعات ارسال پیامک تهدیدآمیز به روزنامه‌نگاران را تکذیب کرد

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد نای بن حوری

    دوستان یزدی ما برای یکبار هم که شده از خودشان بپرسند این میوه ممنوعه را چه کسی قرار داده و عکس این و ان را گزاشتن چه نفعی برای چه کسی دارد و چه ضرری .

  • نتایج

    ابزارگرایی در همه مقولات، برای نیل به هدف سیاسی-ایدئولوژیک، مشخص ترین نمودار نظام حاکم بر ایران است. در میان دین و مراجع دینی/روحانیون هم حتی ابزار هستند! دین اسلام خوبست اگر شیعه و برمبنیای عقیه به ولایت فقیه باشد! روحانی و اخوند خوبست اگر کاملا در چارچوب نظام و مطیع و فرمان بردار باشد! هنوز سوال بزرگ این است چنین نظامی، رسما و مبلغانش، بارها و مکرر، اعلام می کنند هیچ دین و مذهبی برحق نیست به جز قرائت آنها از اسلام و شیعه! و هیچ نظام/رژیمی بر حق نیست جز انها، در نهایت باید نظام مورد نظر آنها در جهان حاکم و تمام تنوع فرهنگی و دینی و مذهب یو سیاسی و حکومتی برداشته شود، چطور حاکمان و نمایندگان این نظام سر میز مذاکره با دیگر نظام متضاد خود مثل سکولار های کمونیستی و الحادی، می نشینند و از اتحاد استراتزیک می گویند؟! چطور ممکن است این نظام حاکم برایران، متحد استراتژیک نظام سکولاربعثی خاندان اسد یا روسیه تحت کنترل حکومت سکولار پوین یا چین کمونیست و سکولار و الحادی باشد؟! آیا هنگامی این نظام از اتحاد سخن می گویند، در حالی اساس و بنیادشان منکر وجودی یک دیگرند، از سر فریب است ؟و یا واقعا آنچه هستند نیستند؟ و یا خودشان فریب می دهند؟!

  • علي

    خاتمى منفور مردم ايران است