ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه بازجویی از احمد منتظری در مورد انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری

احمد منتظری، فرزند حسینعلی منتظری، به دلیل انتشار فایل صوتی صحبت‌های پدرش درباره اعدام‌های سال ۶۷، روز دوشنبه هشتم شهریور ماه برای سومین بار در دادگاه ویژه روحانیت شهر قم بازجویی شده است. مقام‌های قضایی ادامه این بازجویی را به نهم شهریور ماه موکول کرده‌اند.

احمد منتظری، فرزند حسینعلی منتظری، مرجع تقلید درگذشته شیعه، به دلیل انتشار فایل صوتی صحبت‌های پدرش درباره اعدام‌های سال ۶۷، روز دوشنبه هشتم شهریور ماه برای سومین بار در دادگاه ویژه روحانیت شهر قم بازجویی شده است. ادامه این بازجویی به ساعت ٩:٣٠ صبح روز سه‌شنبه موکول شده بود.

کاریکاتوری از اسد بیناخواهی در مورد فایل صوتی اعتراض آیت الله منتظری به اعدام‌های ۱۳۶۷ در زندان‌های ایران و لاپوشی مقامات جمهوری اسلامی
کاریکاتوری از اسد بیناخواهی در مورد فایل صوتی اعتراض آیت‌الله منتظری به اعدام‌های سال ۶۷ و لاپوشانی مقام‌های جمهوری اسلامی

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بازجویی روز دوشنبه احمد منتظری پنج ساعت به طول انجامیده است.

احمد منتظری ضمن تایید ادامه بازجویی او از ساعت ۹:۳۰ صبح روز سه‌شنبه، بازجویی‌های انجام شده روز دوشنبه را «بدون فشار و محترمانه» توصیف کرده اما گفته است نمی‌تواند پیش‌بینی کند که سرانجام این بازجویی‌ها چه خواهد شد: «هر بار که بازجویی تمام می‌شود می‌گویند که حرف‌های ما تمام نشده و قرار بعدی گذاشته می‌شود.»

گفته می‌شود محور بازجویی‌ها از احمد منتظری، علت انتشار فایل صوتی صحبت‌های آیت‌الله منتظری و چرایی انتخاب این زمان برای انتشار این فایل است.

فایل صوتی منتشر شده از صحبت‌های آیت‌الله منتظری در جمع کمیته تصمیم‌گیری درباره اعدام زندانیان سیاسی و عقیدتی در سال ۶۷ معروف به «هیات مرگ»، ۱۹ مرداد ماه روی سایت این مرجع تقلید درگذشته منتشر شد و تا به حال بازتاب‌های گسترده‌ای داشته است.

علی کلائی، روزنامه‌نگار و فعال مدنی درباره این بازتاب‌ها و واکنش‌ها در صفحه فیس‌یوک خود نوشته است:

بیت خمینی، روحانیان اصلاح‌طلب امروز، از دولت روحانی، خبرگان، هاشمی‌رفسنجانی در کنار جریان مقابل، متحد در دفاع از کشتار ۶۷. این اظهار‌نظرها در تاریخ می‌ماند. امروز زمان مشخص کردن مرز است با جنایتی که هنوز تمام جناح‌های حاکمیت جمهوری اسلامی از آن تمام قد حمایت می‌کنند. این اتحاد در دفاع از جنایات دهه ۶۰ در تاریخ می‌ماند. شرم شرم شرم ...
پی‌نوشت یک: از این اتحاد، شرافت و مقاومت منتظری بیش از پیش نمایان می‌شود. در برابر تمامیت حاکم‌شدگان پساانقلاب ۵۷
پی‌نوشت دو: انتخابات نزدیک است. مرزها به قدر کافی روشن نشده؟!
پی‌نوشت سه: مسئولیت کوچک‌ترین اتفاقی برای احمد منتظری متوجه تمام این آقایان اعتدال‌گرا و اصلاح‌طلب و دولتدار و امثال ذالک است. بی‌برو برگرد و البته ایضا حامیان‌شان.

یک روز پس از انتشار این فایل صوتی اما احمد منتظری به خواست وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، آن را از سایت آیت‌الله منتظری و کانال تلگرامی خود حذف کرد:

با وجود این دادگاه ویژه روحانیت احمد منتظری را احضار کرد و محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور هم گفت که احمد منتظری به دادسرا احضار شده و تعهد داده است: دادستان کل کشور: از احمد منتظری تعهد گرفته شده است

احمد منتظری، ۲۴ مرداد ماه درباره حضورش در دادگاه ویژه روحانیت گفته بود که به مقام‌های قضایی توضیح داده محتوای فایل صوتی منتشر شده پیشتر در خاطرات آیت‌الله منتظری آمده بوده و از این رو انتشار آن در حکم «افشای اسرار نظام» نیست.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.