ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گلرخ ابراهیمی ایرایی بازداشت و به اوین منتقل شد

مأموران امنیتی به‌منظور اجرای حکم حبس با «شکستن درب منزل»، گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر آرش صادقی، فعال سابق دانشجویی را بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند.

گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر آرش صادقی (زندانی سیاسی) توسط مأموران امنیتی و با «شکستن درب منزل» به منظور اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

آرش صادقی و همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دوشنبه سوم آبان مأموران امنیتی بدون دریافت احضاریه کتبی به خانه گلرخ ابراهیمی ایرایی حمله کردند، درب منزل را شکستند و او را برای گذراندن حکم شش سال حبس به زندان اوین منتقل کردند.

ابراهیمی ایرایی حکم شش سال زندان را برای نوشتن داستانی درباره سنگسار که هنوز منتشر هم نشده است، دریافت کرده است.

گلرخ ابراهیمی ایرایی همسر آرش صادقی، زندانی سیاسی‌ای است مشغول سپری کردن حکم ۱۹ سال حبس است. مأموران امنیتی وقتی برای تفتیش منزل این دو آمده بودند، دست نوشته‌های ابراهیمی ایرایی را که هرگز منتشر نشده بودند یافتند و دادگاه بر اساس این نوشته‌های منتشرنشده به او حکم شش سال زندان داد.

دادگاه ابتدا او را به دو اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال زندان محکوم کرد و این حکم در دادگاه تجدید نظر مجدد تأیید شد.

چندی پیش مأموران هنگام بازداشت نوید کامران دیگر فعال مدنی در محل کارش، از موبایل شخصی او به گلرخ ایرایی زنگ زده و با اعلام این‌که حکم جلب او را نیز دارند، به او گفته بودند در صورت عدم مراجعه نسبت به بازداشت‌اش اقدام خواهد شد.

دو سال پیش آرش صادقى، گلرخ ابراهیمی ایریایی و دو تن از هم‌پرونده‌ای‌هایشان به نام‌های نوید کامران و بهنام موسیوند در ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ در محل کار خود با خشونت بازداشت شدند.

نوید کامران و بهنام موسیوند چند روز بعد با سپردن وثیقه آزاد شدند. گلرخ ایرایی اوایل مهرماه همان سال و آرش صادقی پس از بیش از شش ماه، اواخر اسفند به قید وثیقه آزاد شدند.

دادگاه این فعالان ۳۰ تیرماه ۱۳۹۴ برگزار شد که گلرخ ایرایی به دلیل بیماری حضور نداشت و مطابق مدارک پزشکی ارائه شده، جلسه رسیدگی به اتهامات او باید تجدید می‌شد، اما با مخالفت ابوالقاسم صلواتی، قاضی پرونده و نماینده دادستان، بدون حضور او کیفرخواست قرائت و محاکمه به‌شکل غیابی انجام شد.

گلرخ ابراهیمی ایرایی به اتهام «توهین به مقدسات» به پنج سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس، در مجموع به شش سال حبس محکوم شد. همسر او نیز به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

نوید کامران و بهنام موسیوند نیز هر کدام به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شدند که حکم صادره برای کامران و موسیوند در دادگاه تجدید نظر به ۱۲ ماه کاهش یافت.

اگرچه بر اساس قانون می‌بایست این اتهامات با اعمال ماده ۱۳۴ و «تجمیع جرائم» کاهش می‌یافت ولی در دادنامه بدوی و همچنین تجدیدنظر به این مسئله اشاره‌ای نشد و صرفاً بخش تشدید مجازات (یک‌ونیم برابر کردن مجازات هر اتهام) درباره آرش صادقی و گلرخ ایرایی انجام شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sima

    حرامیان هر روز یک داستان جدید میسازند. برای هر حرفی جرمی میتراشند