ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لیلی گلستان: در مورد ارسال آثار موزه هنرهای معاصر به خارج پنهان‌کاری می‌کنند

لیلی گلستان، مترجم و نگارخانه‌دار ایرانی نسبت به ارسال گنجینه موزه هنرهای معاصر به خارج از ایران اظهار نگرانی کرد.

لیلی گلستان، مترجم و نگارخانه‌دار ایرانی نسبت به ارسال گنجینه موزه هنرهای معاصر به خارج از ایران اظهار نگرانی کرد.

در موزه هنرهای معاصر تهران آثار مهمی از امپرسیونیسم تا پاپ آرت وجود دارد.

لیلی گلستان چهارشنبه ۲۶ آبان به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت نمی‌داند پنهان‌کاری‌ها برای ارسال ۳۰ اثر جدید از موزه هنرهای معاصر برای چیست.

او گفت همه در این‌باره غافلگیر شده‌‌اند و به‌رغم آن‌که بارها پرسیده شده چه آثاری برای نمایش به اروپا ارسال می‌شوند هنوز کسی پاسخی نداده است.

موزه هنرهای معاصر تهران گنجینه‌ای از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنر مدرن معاصر در خارج از اروپا و آمریکا را گردآوری کرده است. این موزه به کوشش فرح پهلوی، همسر محمدرضا پهلوی، آخرین پادشاه ایران در سال ۱۹۷۰ میلادی راه‌اندازی شد و در سال ۱۹۷۷ گشایش یافت.

قرار است ۳۰ اثر از این گنجینه در رم و برلین به‌نمایش گذاشته شوند.

لیلی گلستان پنهان‌کاری در مورد ارسال آثار موزه هنرهای معاصر را مشکوک خواند و گفت این پنهان‌کاری می‌تواند پیامدهای بدی داشته باشد.

گلستان برخی از این آثار را متعلق به خاندان پهلوی دانست که پس از انقلاب مصادره شده‌اند و گفت به همین دلیل نمایش آن‌ها در اروپا می‌تواند موجب اقدامات حقوقی صاحبان اصلی آثار شود و این آثار دیگر به ایران بازگردانده نشوند.

در موزه هنرهای معاصر آثار مهمی از امپرسیونیسم تا پاپ آرت وجود دارد. آثاری از هنرمندان مطرحی همچون رنوار، مونه، ون گوگ، پیکاسو و همچنین ماکس ارنست، آلبرتو جاکومتی، جکسون پولاک، روی لیختن‌اشتاین و اندی وارهول در این موزه جمع‌آوری شده است که ارزش آن‌ها تا ۲/۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

با انقلاب ۱۹۷۹ و برقراری جمهوری اسلامی آزادی هنری محدود شد و این آثار تا مدت‌ها اجازه نمایش و حتی فروش نداشتند.

لیلی گلستان بیمه‌ این آثار و نگهداری آن‌ها در زمان سفر و برگزاری نمایشگاه در خارج از ایران را از موارد مهم دیگری دانست که باید در این نقل و انتقال‌ها مورد توجه باشند.

بنیاد «میراث فرهنگی پروس» در آلمان که مسئول برگزاری نمایشگاه آثار موزه هنرهای معاصر در برلین است، چهارشنبه ۹ نوامبر / ۱۹ آبان اعلام کرد که تغییر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران منجر به تأخیر در برگزاری این نمایشگاه شده است. این نمایشگاه قرار بود ۴ دسامبر / ۱۴ آذر در یکی از گالری‌های موزه ملی برلین برگزار شود.

لینک‌های مرتبط:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سیمین

    متعلق به خاندان پهلوی؟ اقدامات حقوقی؟ چه جوک بی مزه ای! خانوادۀ مهتر فرمانفرما بقدر کافی ایران را چاپیده اند آنچه برده اند و آنچه مانده متعلق به ملت است.