ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان مشهد جلوگیری از سخنرانی را با جلوگیری از توزیع مواد مخدر همتراز کرد

اظهار نظر مقامات درباره ماجرای جلوگیری از سخنرانی علی مطهری، نائب رئیس مجلس، ادامه دارد. در آخرین مورد، دادستان مشهد، که حکم به جلوگیری از این سخنرانی داده، نظر خود را مطرح کرده است.

اظهار نظر مقامات درباره ماجرای جلوگیری از سخنرانی علی مطهری، نائب رئیس مجلس، ادامه دارد. در آخرین مورد، دادستان مشهد، که حکم به جلوگیری از این سخنرانی داده، نظر خود را مطرح کرده است.

غلامعلی صادقی
غلامعلی صادقی

به گزارش روزنامه "خراسان"، روز گذشته، ۳ آذر غلامعلی صادقی، دادستان مرکز استان خراسان رضوی، در "نشست هم اندیشی اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر" در مشهد به موضوع جلوگیری از سخنرانی علی مطهری اشاره کرده و گفته است: «بعضا می گویند صبر کنید و اگر جرمی واقع شد دنبال مجرم بروید. این حرف را رد نمی کنیم اما قانون تکلیف پیشگیری از بروز جرم را به ما داده است. ما چه قبل از وقوع جرم و چه بعد از وقوع جرم به تکلیفی که داریم عمل می کنیم و از هیچ کس هم لازم نیست اجازه بگیریم و این اجازه را قانون به ما داده است.»

صادقی در ادامه، موضوع «حفاظت از حقوق عمومی» را مطرح کرد و گفت: «گاه می گویند صبر کنید و اگر جرمی واقع شد دنبال مجرم بروید، این حرف را رد نمی کنیم اما قانون تکلیف پیشگیری از بروز جرم را به ما داده است و مردم از ما این توقع را دارند.»

او افزود: «فلان مرجع و فلان شخص می گوید شما چرا در فلان قضیه دخالت کردید، ما به حکم وظیفه قانونی دستور صادر و ورود می کنیم و پلیس هم با دستورات قضایی هماهنگ است.»

دادستان مشهد بر مبنای این گونه «حفاظت از حقوق عمومی»، در سخنرانی خود پرداختن به موضوع لغو یک سخنرانی را در برابر حل مشکلاتی چون اعتیاد گداشت و گفت «مشکلات مردم این‌هاست نه آن چیزی که برخی اشخاص متاسفانه پیگیری می کنند.»

او نیت آن اشخاصی را که به آنان طعنه می‌زد مبارزه انتخاباتی دانست و در مورد خود گفت: «من و شما هم نه می خواهیم رئیس جمهور شویم و نه می خواهیم رئیس جمهور تعیین کنیم ... برای همین هیچ وقت این دغدغه را نداریم که چه بکنیم تا در انتخابات آینده رای بیاوریم،ما می گوییم چه بکنیم که مردم از ما راضی باشند و مطالبات و معضلات جامعه را حل و فصل کنیم.»

غلامعلی صادقی، دادستان مرکز استان خراسان رضوی، از زمان ماجرای جلوگیری از اجرای کنسرت در خراسان در رسانه‌ها زبانزد شد. او پس از لغو کنسرت در مرداد ماه گذشته در سبزوار گفت: «مشکلاتی که در محتوا و اجرای کنسرت‌ها و همچنین نحوه حضور شرکت‌کنندگان وجود داشت که سوابق آن نیز موجود است، باعث شد  که از ناحیه اقشار مختلف مردم، حوزه علمیه و علما گلایه‌های مختلفی در مورد اجرای کنسرت‌ها در پایتخت معنوی کشور به دادستانی اعلام شود.»

او در آن سخنان هم انگیزه جلوگیری از کنسرت‌ها را « پیشگیری از آسیب‌های موجود» اعلام کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ALI

    دوست عزیز آقافرید، احسنت که لب کلام را گفتی. مردم بیچاره سرکارند و هر 8سال با یک ترفند وبا رنگ جدیدتری سرشان کلاه میرود و شیره های رنگارنگ به سرشان مالیده میشود . وضعیت مردم برای هیچیک از این دولتها نه اصلاح طلب ونه تدبیر و امید ونه دولت پاکدستان اهمیتی ندارد و در پی گرفتن حق ملت از حاکمیت نیستند بلکه خود بخشی از آن طبقه مرفه حاکم هستند و وظیفه شان استمرار وضع موجود است . جناح بندیها و درگیریها هم هر چقدر هم شدید و حتی با زد و خورد باشد باز هم فقط جنگ زرگری و ایفای نقش در سناریوی کلان(آن هم عجب سناریوی درجه یک و پرحادثه ای) است و تغییرنقشها و جور واجور بودنشان و شدت و حدتشان در برخوردها هم برای قابل باور شدنش لازمه. بیچاره ملت.

  • faryad

    علی مطهری در صفحه اینستاگرامش به نامه اخیر رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان که او را مورد انتقادات تندی قرار داده بود، واکنش نشان داد: .................................. گفته‌اید «اگر در مقامی نباشم که شما را مستحق اعدام بدانم قطعاً نجس می‌دانم!. این سخن شما آن مثل معروف را تداعی می‌کند که خدا فلان حیوان را شناخت که به او شاخ نداد. خوشحالم که حاکم شرع نیستید و الا اکثر مردم را تكفير و اعدام می‌کردید! روحیه شما با گروه تکفیری صهیونیستی داعش سازگار است، خوب است به جای ماندن در استان گلستان به کمک آنها در موصل بشتابید!که برادران شما در آنجا سخت در خطرند!

  • nader

    دولت اعتدال ! تاکنون حتی به عُنوان شاکی در پی محدود کردن دایره عمل آمران "خودسرها" برنیامده و برای نمونه یک پرونده در مراجع قضایی علیه اوباش موجود نیست و حتی حاضر به زبان آوردن نام هم نمی باشد. در حالی که نماینده خامنه ای در کاشان - والی اُستان !- به صراحت فرمان حمله به خانُم مُعتمد آریا را صادر و سپس از آن دفاع کرده است، آقازاده وزیر همچنان اصرار دارد که این یورش کار "عناصُر خودسر" است که البته برای از دست نرفتن قافیه، اصلاحات مُبهم دیگری مبنی بر "پُرنُفوذ و با پُشتوانه" بودن عناصر مزبور هم در این بیت مجهول تکراری به عمل می آورد. "دولت اعتدال" با ابراز ناتوانی و جلب ترحُم، برای انفعال و زیر پا گذاشتن وعده های خود، از مُخاطبانش تفاهُم می طلبد. نتیجه عملی رویکرد ریاکارانه دولت، تشدید تاخت و تاز اوباش در پهنه های گوناگون زندگی اجتماعی بوده است. سی و هشت سال٬ "نظام" چُماق می کشد و کابینه های نخودی اعلام برائت می کند؛ یک تقسیم کار مُفید برای حفظ وضع موجود!

  • Farid

    سی و ۸سال یک اقلیت٬ بزور چماق و استفاده از احساسات مذهبی حکومت میکند و با سو مدیریت ، کشور را درگیرگروگانگیری و جنگ و بحران اتمی و صدور حکومت ولایت به منطقه کرده و باعث خروج یا بباد دادن میلیاردها دلار سرمایه ملی و کشته شدن یا خروج دهها هزار نیروی انسانی جوان و متخصص ازکشور شده است. باتش در منطقه باعث رقابت صادر گننده های نفت و فروش ارزان ان برای خرید میلیاردها اسلحه از ۵ + ۱شوند. در حالیکه طی این مدت کشورهای عربی خلیج فارس صاحب صدها میلیارد دلار ذخیره شده اند و کشورهایی مثل ترکیه و هند و مالزی و اندونزی و.....به پیشرفت ادامه میدهند! خبر ـبه گزارش بلومبرگ در روز دوشنبه، طبق اطلاعات وزارت خزانه داری آمریکا بزرگترین صادر کننده نفت جهان، یعنی عربستان سعودی، تا ماه مارس ۲۰۱۶ به میزان ۱۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه آمریکا را نزد خود داشته است. واشنگتن بیش از چهار دهه رقم بدهی های آمریکا نزد عربستان سعودی را مخفی نگه داشته بود.! خبر - ایگور سچین، مدیر روس نفت، می گوید اوپک مرده است!

  • آزاد

    مفت خورها و اراجیف گو ها حکومت خودمختار در خراسان درست کرده اند

  • مرغابی

    این نوعی تفسیر به رای و استفاده ابزاری از قانون است اگر اینطور باشد که می بایست کارد میوه خوری هم فروش نرود چون ممکن است از آن به عنوان آلت جرم استفاده شود