ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجلاس فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل درباره احتمال قتل عام در حلب

۲۰ هزار آواره جنگی، تنها در سه روز گذشته. نماینده فرانسه در شورای امنیت می‌گوید ممکن است یکی از فجیع‌ترین قتل‌عام‌ها در تاریخ بعد از جنگ جهانی دوم اتفاق بیفتد.

شورای امنیت سازمان ملل در یک اجلاس فوق‌العاده ابعاد بحران آوارگان جنگی در شهر حلب را بررسی می‌کند. فرانسوا دلاتر، نماینده فرانسه در شورای امنیت به خبرگزاری فرانسه گفته است: «امکان دارد یکی از فجیع‌ترین قتل‌عام‌های جهان، بعد از جنگ جهانی دوم در حلب اتفاق بیفتد.»

شرق حلب: یک ویرانه

فرانسه و بریتانیا تقاضا کرده‌اند که اجلاس فوق‌العاده‌ای برای بررسی وضعیت ۲۰ هزار نفر از آوارگان و جنگ‌زدگان شهر حلب در شورای امنیت سازمان ملل تشکیل شود.

استفان دمیستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گزارشی از وضع آوارگان جنگی حلب به ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل عرضه می‌کند.

متیو ریکرافت، نماینده بریتانیا در شورای امنیت به خبرگزاری فرانسه گفته است که بعد از شنیدن گزارش دمیستورا، اعضای شورای سازمان ملل درباره نحوه رساندن کمک‌های اولیه به جنگ‌زدگان حلب و خروج بیماران و مجروحان از این شهر با یکدیگر مشورت می‌کنند.

ریکرافت از روسیه خواسته است که با اعمال فشار بر روی حکومت بشار اسد در سوریه، روند  کمک‌رسانی به آوارگان و بیماران و مجروحان حلب را شتاب دهد.

نماینده بریتانیا در شورای امنیت سازمان ملل گفته است:

«آینده ساکنان حلب در دست حکومت بشار اسد و روسیه است. ما از حکومت اسد و از روسیه می‌خواهیم به بمباران حلب خاتمه دهند و امکان کمک‌رسانی به ساکنان جنگ‌زده حلب را فراهم کنند.»

صلیب سرخ جهانی تخمین می‌زند که تنها در سه روز گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان حلب در اثر پیشروی ارتش سوریه آواره شده‌اند.

دو هفته پیش حمله ارتش سوریه به شهر حلب که زمانی یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی سوریه بود و اکنون ویرانه‌ای بیش نیست آغاز شد.

شنبه همین هفته ارتش سوریه موفق شد مهم‌ترین محله شورشیان حلب را فتح کند. دوشنبه، ۲۸ نوامبر ارتش سوریه، شورشیان از شمال شرقی حلب بیرون راند و به این ترتیب مناطق تحت کنترل شورشیان در حلب به دو ناحیه تقسیم شد و آن‌ها اکنون در محاصره قرار دارند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ح

    فرانسه و انگلیس از این همه دروغ خسته نشده اند رسانه ها و این کشورها تمام آبروی خود را روی جنگ سوریه به باد دادند اما باز دست بردار نیستند اون اولاندی که تنها 10 درصد محبوبیت دارد این حرف را می زند جالبه هر کسی هم که بیاد از اتحاد با روسیه صحبت کند مردم بهش رای می دهند در انتخابات این یعنی دست این فرانسه و انگلیس و آمریکا برای مردم خودشون هم رو شده اما نمی خواهند با واقعیت کنار بیایند شما اگر در لیبی یا عراق که روسیه دخالتی نداشت عملکرد خوبی می داشتید الان مردم دروغ هاتون را باور می کردند اما دم خروستون خیلی وقته زده بیرون حقیقتن روسیه حتا اگر بد هم باشد در برابر فرانسه و انگلیس و آمریکا پاک محسوب می شود و یکی از کشورهایی است که بیشترین کمک های انسان دوستانه را به مردم سوریه رسانده اما آمریکا فقط سلاح به کسانی در سوریه می دهد که به قول ترامپ اصلن شناختی ازشون ندارد