ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار سازمان ملل نسبت به نابودی کامل شرق حلب

شرق حلب همچنان بمباران می‌شود. فرستاده ویژه سازمان‌ملل پیش‌بینی کرده که تا یک ماه دیگر حلب با خاک یکسان می‌گردد. احتمال جنگ‌های نامنظم و بمب‌گذاری در سال آینده.

استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت اگر بمباران بخش شرقی حلب به همین شکل ادامه یابد «تا کریسمس [سال جاری] این منطقه دیگر وجود نخواهد داشت».

استفان دی میستورا، دیپلمات سوئدی ـ ایتالیایی، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه

استفان دی میستورا در گفت‌وگویی با روزنامه زوددویچه تسایتونگ آلمان گفت تصور می‌کند که رهبری سوریه در شرق حلب در پی یک تصمیم نظامی سریع است.

به‌گفته دی میستورا در شرق حلب به‌طور تخمینی ۲۵۵ هزار نفر در محاصره هستند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه معتقد است که نیروهای دولتی این کشور می‌توانند مناطق تحت کنترل شورشیان را از دست آن‌ها خارج کنند اما زمانی که «تقریباً همه چیز نابود شده است». در چنین حالتی یک «فاجعه بزرگ انسانی» رخ خواهد داد و «ده‌ها هزار آواره به سمت ترکیه حرکت خواهند کرد».

کشته شدن ۱۸۸ غیرنظامی در مدت ۱۰ روز

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است روز گذشته، پنج‌شنبه ۲۴ نوامبر / ۴ آذر در حملات هوایی جدید نیروهای دولتی سوریه به شرق حلب دست‌کم ۳۲ غیرنظامی، از جمله پنج کودک کشته شدند. بدین ترتیب از روز ۱۵ نوامبر / ۲۵ آبان، آغاز حملات جدید ارتش سوریه به شرق حلب تاکنون ۱۸۸ غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

بسیاری از مردم هنوز در زیر آوارها هستند. شدیدترین حملات توسط بالگردهای ارتش سوریه و با بمب‌های بشکه‌ای به محله باب‌النیرب صورت گرفته است.

از سوی دیگر مخالفان رژیم سوریه مدعی شده‌اند که در حمله ارتش سوریه به مواضع شورشیان در غرب حلب نیز ۱۶ غیرنظامی، از جمله ۱۰ کودک کشته شده‌‌اند.

حلب از تابستان ۲۰۱۲ به دو بخش تقسیم شده است؛ بخشی که دست نیروهای دولتی است و بخشی که تحت کنترل شورشیان قرار دارد. از ماه‌ها پیش نیروهای دولتی سوریه با پشتیبانی روسیه و ایران تلاش می‌کنند تا تمام حلب را به تصرف خود در آورند.

استفان دی میستورا چند روز پیش بار دیگر تلاش کرد تا در حلب آتش‌بس برقرار شود اما رژیم بشار اسد آن را رد کرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تأکید کرد که حتی اگر دولت سوریه موفق شود شرق حلب را بازپس گیرد این جنگ تنها از طریق راه حل سیاسی می‌تواند حل و فصل شود.

دی میستورا همچنین نسبت به وقوع «جنگ چریکی در مناطق مختلف سوریه و بمب‌گذاری‌ها در شهرها، در سال آینده» هشدار داد.

لینک‌های مرتبط:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • fhfghfh

    خاک بر سر امریکا که به اوکراین کمک نکرد

  • fhfghfh

    خاک بر سر اوکراین که به راحتی خاکش رو تحویل روسیه داد تف تو صورتتون روسیه اینجارو داره با خاک یکسان میکنه تا یه ذره خاک به اونا نده ولی اون اوکراین خاک بر سر با جنگنده هاش کریمه و شرق اوکراین و حامی های روسی رو نزد شما به زودی میبازید