ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قرارداد فروش بوئینگ به ایران نهایی شد

قرارداد فروش ۸۰ فروند بوئینگ به ایران ایر با تأیید دولت آمریکا در تهران امضاء شد. ارزش این قرارداد ۱۶ میلیارد و ششصد میلیون دلار است.

شرکت هواپیمایی ایران و شرکت آمریکایی بوئینگ قرارداد خرید ۸۰ فروند بوئینگ را امضا کردند.

ایران ده‌ها فروند بوئینگ خریداری کرد

به گزارش خبرگزاری ایرنا، فرهاد پرورش، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) ظهر یکشنبه، ۲۱ آذرماه از امضای نهایی قرارداد فروش ۸۰ فروند بوئینگ به ایران خبر دارد. نماینده بوئینگ نیز گفت که قرارداد با تأیید دولت آمریکا نهایی شده‌است.

بنابراین پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، بالاخره فروش بوئینگ آمریکایی به ایران پس از دستیابی این کشور به توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ (موسوم به برجام) قطعی شد. برداشتن تحریم فروش هواپیما به ایران یکی از موارد مندرج در برجام بود.

اواخر ماه سپتامبر سال جاری خزانه‌داری آمریکا فروش بوئینگ به ایران را تأیید کرد. در توافقنامه ایران و آمریکا برای فروش بوئینگ تأکید شده‌است که استفاده از این بوئینگ‌ها محدود به اهداف تجاری باقی می‌ماند. با این حال، مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا به دنبال توقف فروش هواپیماهای مسافربری بوئینگ به ایران بود.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز در امضای این قرارداد با مدیران شرکت هواپیماسازی بوئینگ حاضر بود.

پرورش توضیح داد که از این ۸۰ فروند، ۵۰ فروند مدل بوئینگ ۷۳۷ و ۳۰ فروند مدل بوئینگ پهن‌پیکر ۷۷۷ هستند که در دوره‌ای ۱۰ ساله به ایران ایر تحویل داده خواهند شد.

نماینده بوئینگ نیز ارزش این قرارداد را ۱۶ میلیارد و ششصد میلیون دلار اعلام کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    وحید بنا کاپیتان تیم ملی جودو ایران در ویدیویی که خودش ضبط کرده به انتقاد شدید از فدراسیون جودو پرداخته است و می گوید در سفرهای خارجی، مسئولان حتی آب را هم برای ما نمی خرند و از ما می خواستند بطری های آب کنار تشک مسابقه را جمع آوری و به هتل ببریم. بنا در این افشاگری، گفته که فدراسیون جهانی کشتی یک اتاق دو تخته را برای ما مشخص می کرد اما مسئولان از دیگر بازیکنان می خواستند خود را بدون اطلاع پذیرش هتل، دزدکی به اتاق برسانند!. وی در این زمینه گفت: «مسئولان همراه تیم از دو نفر می خواستند به اتاق بروند سپس از دیگر بازیکنان می خواستند نیم ساعت بعد بدون اطلاع پذیرش هتل به اتاق بروند . کاپیتان تیم ملی جودوی ایران، در ادامه افزود:« برای صبحانه هم همین مشکل را داشتیم چرا که تنها دو نفری که اسم آنها در لیست است می توانستند صبحانه بخورند اما مسئولان از آن دو نفر می خواستند برای دیگران صبحانه بیاورند!. وی عملکرد مسئولان فدراسیون جودوی کشور را «بد» و «غیر اخلاقی» توصیف کرد. بنا افزود که مربی تیم جودو از بازیکنان می خواست در هنگام مسابقه، آب های کنار تشک مسابقه را جمع آوری و به همراه خود به هتل ببرند. وی با اشاره به اینکه هیچگاه این کار را نکرده است، گفت که این اقدام باعث مسخره کردن تیم ما از سوی دیگران شد. کاپیتان تیم ملی جودوی ایران همچنین درباره بی نظمی در لباس و نداشتن کفش مناسب در مسابقات بین المللی سخن گفت

  • Farid

    با ارسال اسلحه به عراق و سوریه و یمن واختلاسهای میلیاردی ...پولی باقی نگذاشته اند. میخواهند ملت ایران را زیر بار میلیاردها دلار ببرند که برای پاز پرداخت بدهی ٬ حکومتشان را گارانتی کنند؟! اوباما هم در اخرین روزهایش تایید کرده !!