ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت دو هنرمند در آبادان و خرمشهر

نهادهای امنیتی رئوف دلفی و حسن موسوی، دو هنرمند خرمشهری و آبادانی را بازداشت کرده‌اند. تعدادی از هنرمندان شهر آبادان هم احضار شده‌اند.

نهادهای امنیتی دو هنرمند جوان را در آبادان و خرمشهر بازداشت کرده‌اند. شماری از هنرمندان شهر آبادان هم احضار شده‌اند.

رئوف دلفی و حسن موسوی، دو هنرمند بازداشت‌شده

یکی از هنرمندان این شهر که خواسته‌ است نامش ذکر نشود، از بازداشت رئوف دلفی و حسن موسوی خبر داده است.

این منبع نزدیک به بازداشت‌شدگان در گفت‌‌و‌گو با رادیو زمانه علت بازداشت دلفی و موسوی را فعالیت‌ آن‌ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام و انتقاد کردن‌شان از امنیتی بودن فضاهای هنری در دولت حسن روحانی دانسته است.

بازداشت‌شدگان از نحوه فعالیت منطقه آزاد اروند هم ابراز نارضایتی کرده بودند.

آن‌ها همچنین از نابه‌سامانی وضعیت فاضلاب‌ها و عدم وجود امکانات شهری مناسب در آبادان و خرمشهر انتقاد داشته‌اند.

حسن موسوی، شاعر و روزنامه‌نگار ساکن خرمشهر علاوه بر انتشار شعر در روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های محلی، سابقه همکاری با هفته‌نامه یادگاری به سردبیری کوروش کرم‌پور و سردبیری شماره اول هفته‌نامه گویش در شهرستان خرمشهر را در کارنامه دارد. او درباره شماره اول هفته‌نامه گویش در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: «بنای نشریه گویش به مدیر مسئولی محمدرضا دانیاری بر نقد ، تحلیل و بررسی مسائل استان است. گویش قرار است چالش‌های پیش روی استان را واکاوی و تحلیل کند.»

رئوف دلفی، شاعر و بازیگری‌ست که سابقه همکاری با انجمن شعر آبادان، انجمن نمایش و انجمن سينمای جوان آبادان را دارد. او در چند فیلم از جمله مستند «خواب‌های فرانسوی» به کارگردانی علی رمضانی ایفای نقش کرده است.

حسن موسوی دو هفته پیش و به دنبال ممانعت نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم یادبود محمد مختاری و محمد‌جعفر پوینده و بازداشت تعدادی از اعضای کانون نویسندگان ایران، با انتشار مطلبی با عنوان «باز هم گرفتند و بردند و زدند» در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام خود، به سیاست‌های امنیتی جمهوری اسلامی در مورد مراسم بزرگداشت نویسندگان کشته شده در قتل‌های زنجیره‌ای پرداخته و دولت ایران را با نظام‌های توتالیتر مقایسه کرده بود.

در سال‌های گذشته شاعران و نویسندگانی چون فاطمه اختصاری، مهدی موسوی، محمد‌رضا حاج رستم بگلو و محمد‌رضا عالی پیام به دنبال فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، انتشار عکس در این شبکه‌ها یا انتشار شعر، به جرم «توهین به مقدسات و نشر اکاذیب« از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و دادگاهی شده‌اند.

فاطمه اختصاری و مهدی موسوی با حکم دادگاه انقلاب تهران در مجموع به ۲۰ سال زندان و ۱۹۸ ضربه شلاق محکوم شده‌اند، محمد‌رضا حاج رستم‌ بگلو هم با سپردن وثیقه ۷۰ میلیون تومانی، از شعبه دوازدهم دادیاری کرج آزاد شد. اختصاری و موسوی پیش از اجرای حکم و حاج رستم بگلو بعد از آزادی موقت، ایران را ترک کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • obius

    یه آبادان نگران حالت بودن رئوف جان ❤ اینجا همه دوست داریم