ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هیأت رئیسه مجلس نهم، مانع بررسی تخلف‌های شهرداری تهران

اسناد تخلفات شهرداری تهران در سال ۱۳۹۴ در مجلس نهم موجود بوده اما هیأت رئیسه به بهانه موازی‌کاری دستور توقف تحقیق و تفحص از این نهاد را صادر کرده‌است.

نماینده سابق آبادان در مجلس شورای اسلامی ایران گفت که هیأت رئیسه مجلس نهم مانع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران شد.

نماینده سابق آبادان از وجود اسناد تخلفات شهرداری در محلس نهم پرده برداشت

حسین دهدشتی شنبه ۲۷ آذرماه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «ایلنا» گفت که نظارت بر شهرداری تهران و دیگر شهرداری‌ها ضعیف است و این موضوع به بروز تخلف در این نهادها می‌انجامد.

نماینده پیشین آبادان توضیح داد که نظارت بر شهرداری‌ها از نظارت بر نهادهای قوه مجریه کمتر است و طرح او و دیگر نمایندگان برای رسیدگی به تخلفات شهرداری‌های سرتاسر کشور، به‌ویژه شهرداری تهران در ۱۳۹۴ در مجلس نهم با مخالفت هیأت رئیسه مسکوت مانده‌است.

او توضیح داد که با پدیدآوردن تحقیق و تفحص «صوری» در مجلس نهم، هیأت رئیسه از انجام تحقیق و تفحص‌های جدی به بهانه ممانعت از موازی‌کاری جلوگیری کرده‌.

دهدشتی همچنین گفت که اسناد و تخلفات شهرداری تهران در سال ۱۳۹۴ در مجلس نهم موجود بوده و از جمله تخلف‌های مستند می‌توان به مسائلی همچون تغییر کاربری‌ها، رانت‌خواری، اموال و دارایی غیرمنقول شهرداری تهران و اسنادی راجع به املاک و مستغلات این نهاد اشاره کرد.

اسناد محرمانه غیرمحرمانه

خبر وجود اسناد تخلفات شهرداری در مجلس در حالی منتشر می‌شود که یاشار سلطانی، مدیر مسئول سایت «معماری نیوز» چندی پیش به دلیل افشای همین موارد برای مدتی در بازداشت به سر برد. این سایت خبری حوزه معماری نشان داده بود که چگونه یک میلیون و یکصد متر مربع از املاک شهرداری تهران به شکل غیرقانونی و با تخفیف‌های ویژه به برخی از افراد نزدیک به شورای شهر تهران و خود اعضا واگذار شده‌ است.

در حالیکه مجلس نهم از تخلفات شهرداری تهران آگاه بوده، جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران درباره پرونده یاشار سلطانی گفته بود که این روزنامه‌نگار با سوء‌نیت سند محرمانه سازمان بازرسی را منتشر کرده است و ممهور نبودن سند به مهر محرمانه، دلیل بر محرمانه نبودن آن نیست.

نماینده سابق آبادان در ادامه گفت‌و‌گوی خود با ایلنا توضیح داد که سال ۱۳۹۱ نیز تحقیق و تفحص دیگری از شهرداری تهران آغاز شده بود که در هیأت رئیسه مجلس متوقف ماند.

او با اشاره به تحقیق و تفحص در حال اجرا در مجلس دهم، مجلس کنونی که حضور اصلاح‌طلبان در آن بسیار بیشتر شده، از روند آهسته آن و نیمه‌کار‌ماندن دائمی‌اش انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • IRAN

    این از معجزات حزرت آغا رهبر مفسدین جهانه! تبریک به مردم همیشه در صحنه و خرافه پرست و پیروان اسلام ناب محمدی . این موفقیتها فقط و فقط ناشی از جلسات مشترک هفته ای یکبار (طبق گفته مرجع تقلید مفسدین جهان حزرت مکار شیرازی) حزرت آغا ست که امام زمان را به حضور میطلبند. البته مدت جلسه بستگی به میزان مصرف تریاک و ... داره! جمع کنید این بساط شیادی و فساد و جنایت و دزدی و نفاق و دزوغ را! شرم کنید از این مردم و جوانان و زنان و کودکان بی سرپرست و فقرا !

  • خ ا م ن ی

    بعد این اصول گرایان با وقاحت می خواهند کاندید ریاست جمهوری شوند. امثال حسن روحانی، از نبود آلترناتیو ملی-سالم در دیگر احزاب و جناح است که احتمالا رای بیاورد. متاسفانه ملت ایران گیر کرده بین این بد و بدتر!