ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش مزد پیش‌بینی‌شده برای کارگران ناکافی است

قصد دولت برای افزایش تنها ۱۰ تا ۱۲ درصد به دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۶ این طبقه را ناتوان‌تر می‌کند و برخلاف معیارهای ماده ۴۱ قانون کار است.

یک فعال کارگری گفت که میزان پیش‌بینی‌شده برای افزایش دستمزد کارگران در سال آینده ناکافی است و زندگی آن‌ها را سخت‌تر خواهد کرد.

تنها ۱۰ تا ۱۲ درصد به دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۶ اضافه خواهد شد

رحمت‌الله پورموسی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «ایسنا» گفت که قصد دولت برای افزایش تنها ۱۰ تا ۱۲ درصد به دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۶ این طبقه را ناتوان‌تر می‌کند و برخلاف معیارهای ماده ۴۱ قانون کار است.

ماده ۴۱ قانون کار ملاک تعیین دستمزدها را درنظرگرفتن همزمان نرخ تورم (بند یک این ماده) و هزینه سبد معیشت خانوار (بند دو) درنظرگرفته است. پورموسی می‌گوید که این قانون هرگز اجرا نشده است.

پورموسی گفت که قصد دولت برای افزایش اندک دستمزدها باعث خواهد شد تا کار به چانه‌زنی در جلسات مشترک دولت با نمایندگان کارگران و کارفرمایان برای افزایش بیشتر آن بینجامد.

مرکز آمار ایران چندی پیش آخرین نرخ تورم را حدود هشت‌درصد اعلام کرد. تازه‌ترین رقم سبد هزینه خانوارهای کارگری نیز حدود سه‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در ماه تخمین زده می‌شود. با این حال، حداقل دستمزد در سال ۱۳۹۵ معادل ۸۱۲ هزار و ۱۶۴ تومان مقرر شده‌بود که با افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی به یک‌میلیون تومان نخواهد رسید.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.