ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستانی سئول: شاید پلیس به دفتر رئیس‌جمهوری یورش ببرد

دادستان‌های ویژه پرونده رسوایی گون‌ـ‌هه بارها گفته‌اند که برای ادامه تحقیقات خود باید به دفتر رئیس‌جمهوری دسترسی داشته‌باشند. دفتر رئیس‌جمهوری تاکنون این درخواست را رد کرده‌ است.

سخنگوی گروه دادستانی ویژه کره جنوبی که مسئول رسیدگی به پرونده فساد اقتصادی دولت این کشور است، از احتمال یورش پلیس به دفتر رئیس‌جمهوری خبر داد.

تظاهرات در سئول علیه پارک گون‌ـ‌هه

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، لی کیو-چول، سخنگوی تیم دادستان‌های ویژه کره جنوبی یکشنبه ۲۵ دسامبر در جمع خبرنگاران گفت که شاید نیروهای پلیس به دستور دادستانی برای دسترسی به اسناد دفتر رئیس‌جمهوری مجبور باشند به‌زور وارد آن شوند. او توضیح داد که در صورت چنین تصمیمی، باید عامه مردم را از آن باخبر کرد.

رسوایی دولت کره جنوبی به خاطر افشای فساد چوی سون‌ـ‌شیل، مشاور معتمد پارک گون‌ـ‌هه آغاز شد. خانم چوی متهم شده که با استفاده از نفوذ سیاسی خود شرکت‌های کره جنوبی از جمله شرکت سامسونگ را به اهدای ۶۸ میلیون دلار به بنیادهای ورزشی و فرهنگی تحت نظارتش وادار کرده‌است.

گون‌ـ‌هه از این اتفاق اظهار بی‌اطلاعی کرد و از مردم کره عذر خواست، اما در ادامه مقام‌های قضائی او را نیز مستقیماً در این فساد سیاسی و اقتصادی شریک دانستند و پارلمان کره نیز به او رأی عدم اعتماد داد.

دیروز نیز معترضان کره‌ای برای ششمین آخر هفته متوالی به خیابان‌های سئول، پایتخت این کشور ریختند و خواستار استعفای پارک‌ گون‌ـ‌هه، رئیس‌جمهوری شدند. آنها در دو ماه اخیر با ترتیب‌دادن تجمعاتی چندصدهزارنفری در مقابل «کاخ آبی»، محل استقرار رئیس‌جمهوری گرد آمده‌اند و شعارهای تندی علیه او سرداده‌اند.

دادستان‌های ویژه مأمور بررسی پرونده رسوایی گون‌ـ‌هه بارها گفته‌اند که برای ادامه تحقیقات خود باید به دفتر رئیس‌جمهوری دسترسی داشته‌باشند. اما دفتر رئیس‌جمهوری تا کنون این درخواست را رد کرده‌است.

پارک گون‌ـ‌هه دختر دیکتاتور نظامی سابق کره‌جنوبی است که سال ۱۹۶۱ با کودتا به قدرت رسید و برای ۱۸ سال بر این کشور حکم راند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • asdasd

    مردم ایران یاد بگیرن که مردم کره چطور تظاهرات سراسری انجام میدن نمیترسن و باید برای خواسته ها جنگید نه مثل ترسوها بگین که میزنن اگه زدنتون شما هم بزنیدشون ایران همیشه جنگ داخلی هست شما ها انقد بی بخار شدید که نگو کم مونده بیان نامو....... ببرن شماا گبین دستتون درد نکنه