ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون قوه قضائیه: رهبر می‌تواند بی‌محاکمه دستور حصر دهد

معاون فرهنگی قوه قضائیه با ادعای وجود سابقه تاریخی برای حصر از صدر اسلام گفت که «رهبر جامعه» می‌تواند «برای حفظ اسلام، تنبیه سیاسی و تنبیه اجتماعی» هر کسی را بدون محاکمه حصر کند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت که رهبر می‌تواند به تشخیص خود و بدون محاکمه دستور حصر کسی را صادر کند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه می‌گوید در موضوع حصر باید همه مطیع رهبر باشند

هادی صادقی در گفت‌و‌گو با وب‌سایت خبری «میزان» از رویداد «۹ دی» تجلیل کرد و به دفاع از حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی پرداخت.

«۹ دی» اشاره به دعوت حکومت ایران از طرفداران خود برای راهپیمایی علیه معترضان پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۸۸ است. حکومت ایران که اعتراضات پس از انتخابات ۸۸ را «فتنه» می‌خواند، ۹ دی را نشانه حمایت مردمی از خود در برابر معترضان و مخالفان داخلی توصیف می‌کند.

صادقی نیز ۹ دی را «یوم الله» خواند و آن را حمایت مردم از رهبری ایران دانست.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با ادعای وجود سابقه تاریخی برای حصر از صدر اسلام گفت که «رهبر جامعه» می‌تواند «برای حفظ اسلام، تنبیه سیاسی و تنبیه اجتماعی» هر کسی را بدون محاکمه حصر کند.

صادقی توضیح داد که ملاک دستور رهبری است و همه باید از آن اطاعت کنند. او همچنین راه پیش روی افراد محصور را «توبه» دانست.

موسوی، رهنورد و کروبی از پایان سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند. حسن روحانی در مبارزه‌های انتخاباتی خود وعده داد تا برای رفع حصر تلاش کند، اما هنوز خبر روشنی از وضعیت حصر و ادامه یا پایان آن داده نشده‌است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farhang Hafez

    دست کم از دید دوستان اصلاح طلب و دیگرمعتقدان به قانون اساسی ج.ا کاملا درست میگوید. آقایان اصلاح طلب و رهبرانشان به یاد بیاورند آن هنگام را که برای آنکه ولایت فقیه را به عنوان مهمترین اصل ، در قانون اساسی وارد کنند ، چه استدلال ها که نکردند. و چه میزان از کتاب وسنت نمونه آوردند و فلسفه بافی کردند تا ثابت کنند که : " ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است " و هنوز نیز چنانکه خود صریحاً می گویند بر همان اعتقادند . اکنون چه شده است که بر" ولایت رسول الله "! گردن نمیگذارند؟ . مصداق یکی از همان ولایت ها همین است که "میتوان افراد را بدون محاکمه حصر کرد" و نه تنها حصر ، که حتی میتوان بدون محاکمه هزاران نفر را در چند شب اعدام کرد. بنا براین ، قائلین به نظریه ولایت فقیه که با « فرمان حصر و یا اعدام بدون محاکمه توسط ولی فقیه » مخالفند بهتر است که اول فکری برای آراء و افکار متناقض خود کنند.

  • hero

    پس چرا تو بحرین و نیجریه نباید در حصر باشن چرا تو کشورهای دیگه رهبران کشور نتونن کسی رو حصر کنن چرا شاه دهنتون رو سرویس میکرد گریه میکردید و میگفتید ظلم چرا همه چیز رو برای خودتون میخواید شما چیز منم نیستید چه برسه به ادمای خوب