ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده مجلس به آملی لاریجانی: به مطالبات زندانیان در اعتصاب غذا رسیدگی کنید

الیاس حضرتی به آملی لاریجانی نوشت که قوه قضائیه مسئول سلامتی زندانیان در اعتصاب غذا است و بی‌توجهی به مطالبات قانونی زندانیان سیاسی آنها را به سوی چنین شکلی از اعتراض می‌کشاند.

یک نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایران در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی به مطالبات زندانیان در اعتصاب غذا شد.

الیاس حضرتی خواستار رسیدگی به مطالبات زندانیان در حال اعتصاب غذا شد

الیاس حضرتی شنبه ۱۱ دی‌ماه در نامه‌ای به صادق آملی لاریجانی نوشت که عدم اجرای قانون جرم سیاسی به محرومیت زندانیان سیاسی از حقوق مسلم‌شان انجامیده و از همین رو،  آرش صادقی و علی شریعتی، دو زندانی سیاسی برای رسیدگی به مطالبات‌شان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. او خواستار رسیدگی به خواسته‌های آن دو و اعاده حق‌شان شد.

آرش صادقی ۶۹امین روز اعتصاب غذای خود را می‌گذراند. آخرین گزارش‌ها حاکی از این است که حال این زندانی سیاسی وخیم است و با مشکلات کلیه، احتمال سوراخ شدن معده و احتمال خونریزی معده در خواب، بریده بریده گفتن کلمات، پوسته پوسته شدن پوست بدن، بی‌خوابی، خطر به کما رفتن و خطر مرگ دست به گریبان است که همگی از عوارض اعتصاب غذا هستند.

علی شریعتی نیز به روز ۶۶ام اعتصاب غذای خود وارد شده است. او در اعتراض به حکم پنج‌سال زندان به دلیل شرکت در یک تجمع صلح‌آمیز علیه اسیدپاشی دست به اعتصاب غذا زده‌است.

حضرتی در نامه خود نوشته که بی‌توجهی به مطالبات قانونی زندانیان باعث می‌شود تا آنها با به خطر انداختن جان خود و دست‌زدن به اعتصاب غذا اعتراض خود را نشان دهند و قوه قضائیه و مسئولان زندان را ضامن حفظ سلامتی زندانیان دانست.

پیش از حضرتی، محمود صادقی، دیگر نماینده مجلس تهران نیز گفته‌بود که پیگیر وضعیت زندانیان در اعتصاب غذا است.

مرتضی مرادپور، دیگر زندانی سیاسی که در زندان تبریز در اعتراض به عدم اجرای ماده قانونی تجمیع مجازات‌ها و آزادی از زندان دست به اعتصاب غذا زده‌بود، پس از ۶۵ روز با حکم «رأی باز منتهی به آزادی» از پشت میله‌ها خلاصی یافت.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.