ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی مشروط کارگران دستگیرشده کارخانه پلی‌اکریل

روز یکشنبه ۱۹ دی در جریان تجمع کارگران پلی اکریل اصفهان چند کارگر معترض بازداشت شده بودند. آن‌ها به قید کفالت آزاد شدند.

هفت نفر از کارگران بازداشتی پلی‌اکریل که در تجمع اعتراضی یکشنبه ۱۹ دیماه مقابل دفتر مرکزی شرکت بازداشت شده بودند، ظهر امروز به قید کفالت آزاد شدند اما کارفرما به خواست‌ کارگران مبنی بر پرداخت مطالبات عقب‌مانده پاسخی نداده است.

کارخانه پلی‌اکریل تنها تولیدکننده الیاف آکریلیک در ایران است. کارخانه به گفتهٔ مسئولان با مشکلات تسهیلات و نقدینگی روبرو است. از این رو خط تولید آن تعطیل است و دو هزار کارگر آن بلاتکلیف‌اند.

یکی از تجمعات اخیر کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان

دستمزد کارگران پلی‌اکریل آخرین بار در خرداد ماه پرداخت شده و آن‌ها شش ماه است دستمزد دریافت نکرده‌اند. از این گذشته آینده شغلی آن‌ها در ابهام قرار دارد.

در همین رابطه کارگران تجمعات اعتراضی متعددی برگزار کردند. از جمله روز ۸ دی حدود ۵۰۰ تن از کارگران در برابر فرمانداری اصفهان دست به تجمع زدند. آن‌ها سپس در خیابان‌های اصفهان راهپیمایی کردند. فرماندار اصفهان پس از راهپیمایی در جمع کارگران ظاهر شد اما کارگران که با وعده‌های او قانع نشده بودند به راهپیمایی خود ادامه دادند. تظاهرات آنروز سرانجام با دخالت نیروی انتظامی به پایان رسید.

چند هفته پیش نایب رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان گفته بود برای حل مشکلات اقتصادی و روی خط افتادن تولید این کارخانه لازم است نیمی از دو هزار کارگر این کارخانه تعدیل شوند. یک هیات دولتی برای رسیدگی به مشکلات کارخانه در پلی‌اکریل مستقر شد اما نه تولید راه افتاد و نه حقوق عقب افتاده کارگران پرداخت شد. از این گذشته، سازمان تامین اجتماعی نیز در ازای بدهی‌های این شرکت شروع به مصادره بخشی از اموال پلی‌اکریل کرد که این امر با اعتراض کارگران روبرو شد. آنان با امضای طوماری خطاب به وزیر کار به این مساله اعتراض کردند.

در تظاهرات دیروز مقابل دفتر مرکزی شرکت در چهار راه آبشار اصفهان باز هم مسئولان پاسخ روشنی به کارگران ندادند و نیروی انتظامی تعدادی از کارگران معترض را دستگیر و سایر تجمع‌کنندگان را متفرق کرده بود.کارگران ندادند و نیروی انتظامی تعدادی از کارگران معترض را دستگیر و سایر تجمع‌کنندگان را متفرق کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.