ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افشای فساد مالی همسر فرانسوا فیون، کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه

یک نشریه فرانسوی نوشت که همسر فرانسوا فیون، کاندیدای جناح راست فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، به‌عنوان دستیار پارلمانی شوهرش مبالغ هنگفتی دریافت کرده است.

یک هفته‌نامه فرانسوی نوشته است که پنه‌لوپه فیون، همسر فرانسوا فیون، کاندیدای جناح راست فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور به‌شکل غیرقانونی هم به‌عنوان دستیار پارلمانی همسرش و هم به‌عنوان همکار یک نشریه به مدت چند سال مبالغ هنگفتی دریافت کرده است.

پنه‌لوپه فیون و فرانسوا فیون

هفته‌نامه «لو کانار آنشِنه» که یکی از نشریات قدیمی فرانسه است و معمولاً اختلاس‌ها و فسادهای مالی مسئولان را افشا می‌کند، در شماره این هفته خود نوشته است، پنه‌لوپه فیون از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۰۲ به‌عنوان دستیار پارلمانی همسرش فرانسوا فیون حدود هفت هزار یورو در ماه حقوق دریافت کرده در حالی‌که در این سمت کار نمی‌کرده است.

فرانسوا فیون در آن زمان نماینده شهر «سرت» فرانسه در پارلمان بود و در واقع او این دستمزد را به‌عنوان دستیار به همسرش پرداخت کرده است.

برای نمایندگان مجلس فرانسه استخدام بستگان به‌عنوان کارکنان خود ممنوع نیست، به شرطی که ساختگی نباشد.

یکی از دستیاران فرانسوا فیون به «لو کانار آنشِنه» گفته است: «من هرگز اطلاعاتی در این زمینه نداشتم و پنه‌لوپه فیون را فقط به‌عنوان همسر فرانسوا فیون می‌شناختم.»

از سال ۲۰۰۲، پس از آن‌که فرانسوا فیون وارد دولت شد، پنه‌لوپه فیون که هیچ شغل شناخته شده‌ای ندارد و همواره در پی فعالیت‌های سیاسی همسرش است، این بار دستیار همکار او، مارک ژولو، نماینده «سرت» در پارلمان می‌شود.

بر اساس ارقامی که هفته‌نامه «لو کانار آنشِنه» منتشر کرده در این زمان است که درآمد پنه‌لوپه فیون افزایش می‌یابد و به شش هزار و ۹۰۰ تا هفت هزار و ۹۰۰ یورو در ماه می‌رسد.

براساس آن‌چه این هفته‌نامه منتشر کرده، در مجموع پنه‌لوپه فیون در مدت هشت سال حدود ۵۰۰ هزار یورو درآمد ناخالص داشته است.

به‌گفته هفته‌نامه «لو کانار آنشِنه» درآمد ماهانه پنه‌لوپه فیون در حال حاضر ۹ هزار و ۵۶۱ یورو است که در واقع به میزان درآمد سه دستیار پارلمانی است.

همچنین پنه‌لوپه فیون از ماه مه ۲۰۱۲ تا دسامبر ۲۰۱۳ از «مجله دو جهان» (La Revue des deux mondes) نیز حدود پنج هزار یورو حقوق ناخالص ماهیانه دریافت کرده که میشل کرِپو، مدیر این مجله می‌گوید در این مدت تنها دو یا سه یادداشت بیشتر برای مجله ننوشته است.

فرانسوا فیون، نخست‌وزیر سابق دوران نیکولا سارکوزی در انتخابات جناح میانه و راست فرانسه بر رقیبش، آلن ژوپه پیروز شد. در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری فرانسه، فیون به‌عنوان نامزد جناح میانه و راست شرکت می‌کند.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ۲۳ آوریل ۲۰۱۷ برابر با ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دیده‌بان ضد فساد: فساد اقتصادی، عامل روی کار آمدن پوپولیست‌ها (مارین لوپن ) است.