ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشدید انتقادها از شهرداری تهران

شهرداری تهران در راستای درآمدزایی به جای اجرای برخی مقررات «ماده ۱۰۰» قانون شهرداری‌ها، از طرف دعوی پول می‌گیرد. رمضان‌زاده هم سکوت وزیر کشور درباره قالیباف را سیاسی خواند.

معاون سابق شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت که شهرداری تهران در ازای عدم بررسی اجرای مقررات ساخت‌و‌ساز پول می‌گیرد.

نوذرپور، معاون سابق شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور

علی‌ نوذرپور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت که شهرداری تهران در راستای درآمدزایی به جای اجرای برخی مقررات «ماده ۱۰۰» قانون شهرداری‌ها، از طرف دعوی پول می‌گیرد. او گفت که این کار از طریق «کمیسیون‌های تفاهم» صورت می‌گیرد که در شهرداری برای مذاکره با ساختمان‌سازهای خواهان پروانه ساخت به وجود آمده‌اند.

ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها ذکر می‌کند که «مالکان اراضی و املاک در محدوده شهری» پیش از هر اقدام ساختمانی یا عمرانی باید از شهرداری مربوطه پروانه اخد کنند. در تبصره‌های گوناگون این ماده مقررات ضروری ساخت‌و‌ساز عنوان شده‌است.

پس از فاجعه پلاسکو، شهرداری تهران در معرض انتقادهای شدید بوده‌است. بسیاری شهرداری و شورای شهر پایتخت را به دلیل عدم اجرای مقررات ساخت‌و‌ساز مسئول می‌دانند.

نوذرپور همچنین به ایلنا گفت که شهرداری به استناد بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها موظف به ایمن‌سازی و رفع خطر از ساختمان پلاسکو بوده‌است. این قانون مشخص می‌کند که اقدام موثر برای حفظ شهر در برابر سیل و حریق برعهده شهرداری است.

او گفت که قانون شوراها نیز شورای شهر تهران را موظف به نظارت بر ایمن‌سازی شهر می‌کند و این شورا نیز در مورد فاجعه پلاسکو «قصور» کرده‌است.

رمضان‌زاده: سکوت سیاسی وزیر کشور

در همین زمینه، عبدالله رمضان‌زاده، استاندار اسبق سنندج و سخنگوی دولت خاتمی یکشنبه ۱۰ بهمن به ایلنا گفت که سکوت رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران درباره تخلفات شهرداری شائبه سیاسی دارد.

او گفت که با توجه به احتمال نامزدی محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری باید به شهردار تهران تذکر دهد.

رسوایی مالی شهرداری تهران که از سوی وب‌سایت خبری «معماری نیوز» فاش شد و نیز آتش‌سوزی اخیر پلاسکو باعث شد تا بحث فساد در شورای شهر و شهرداری پایتخت بالا بگیرد و حتی عده‌ای خواستار استعفای قالیباف، شهردار تهران شدند. شهردار تهران اعضای شورای شهر پایتخت را به باج‌خواهی متهم کرد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hdghdh

    این شهرداری روسی باید اخراج بشه و مردم دست به تظاهرات گسترده ای بزنند این همون شخص که بچه های شما رو در کوی دانشگاه کشت این مرد یه سپاهی روس هست که نوکر اوناست و رییسم نوکر اوناست و راس هرمشون هم همچنین شما مردم باید برای خواسته هاتون بجنگین از هیچ چیز نترسین چون اگه الان بترسین زندگیتون نابود میشه و زندکی بچه هاتون لطفا به این حرفا گوش کنید این مرد فاسد و ظالم همون کسی است که با کمک اراذل و اوباش کسایی که دست فروش هستند رو میکشت اینم مثل رهبر حکومت یه بیگانه ظالم رهبرش اهل نجف خودش ازبک و اطرافیانشون هم مثل طوسی از قندهار چقدر مثال بزنم تا به خودتون بیاید منافق تر از چنین اشخاصی وجود ندارد و حکم اینها قصاص و مرگ مردم باید تظاهرات گسترده ای برای هر چیز و کوچک و بزرگی انجام بدیم دست به دست هم لطفا از فردا شروع کنیم این بهترین راه برای سوگواری اگه ازین میترسین که این حکومت فاسد بگه از مرگاتش نشانها سو استفاده میکنند اعتنا نکنید رو پرچما مینویسیم دلیلی راهپیمایی ما فساد ذاتی شماااااا باید برای عدالت جنگید دنیا پر از فساد و جرم و گناه نه بخاطره اینمه انسانهای فاسد زیادن بلکه بخاطره اینه که ادما بخاطر عدالت فیام نمیکنند و چنین موجوداتی رو محو نمیکنند