ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمون با وعده دولت رفاه، نامزد نهایی سوسیالیست‌ها برای ریاست جمهوری فرانسه

برگ برنده بنوآ امون در این انتخابات طرح درآمد همگانی برای یک حقوق پایه برای همه شهروندان بود. منتقدان این طرح را غیر عملی می‌دانند.

بنوا آمون، وزیر پیشین آموزش دولت فرانسوا اولاند که به جناح چپ تعلق دارد، از رقیبش، مائوئل والس، نخست‌وزیر سابق پیشی گرفت.

بنوآ امون نامزد حزب سوسیالیست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷

به گزارش خبرگزاری فرانسه آمون در نخستین دور شمارش آرا، ۵۸ درصد آرا را به دست آورد.

استقبال رأی‌دهندگان هم بیشتر از انتخابات پیشین درون‌حزبی سوسیالیست‌های فرانسوی بود.

دور نخست انتخابات درون حزبی سوسیالیست‌ها یکشنبه ۲۲ ژانویه برای تعیین نامزد این حزب در رقابت‌های انتخابات ریاست‌ جمهوری برگزار شده بود. آمون و والس موفق شده بودند آرنو مونتبورگ، وزیر اقتصاد سابق فرانسه را از دور خارج کنند. در دور نخست انتخابات درون‌حزبی سوسیالیست‌ها، آمون با به دست آوردن ۳۶ درصد آرا از بخت خوبی برای پیروزی در دور نهایی برخوردار شده بود.

دو سیاستمدار سوسیالیست فرانسوی به عمل‌گرایی شهرت دارند و دو جناح چپ و راست حزب سوسیالیست را نمایندگی می‌کنند. در انتخابات درون‌حزبی سوسیالیست‌ها، اختلافات جناحی آنان نمود بارزی داشت.

بنوا آمون، سیاستمدار ۴۹ ساله موفق شد آرای بسیاری از شهروندان فرانسوی را که از سیاست‌های فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری کنونی فرانسه ناراضی‌اند به دست آورد. او از طرفداران سرسخت گسترش دولت رفاه است. با افزایش ساعت کار در فرانسه و تغییر قراردادهای کار به نفع کارفرمایان مخالف است، وعده داده که استعمال حشیش را در فرانسه قانونی کند، از طرفداران حفاظت از محیط زیست است و بیش از همه، آنچه که باعث محبوبیت او شده این است که او وعده داده که هر شهروند فرانسوی که به سن قانونی رسیده باشد بدون هیچگونه پیش شرطی ۷۵۰ یورو مقرری ماهانه دریافت کند.

کارشناسان اقتصادی هزینه این طرح را سالانه ۴۰۰ میلیارد یورو برآورد کرده‌اند. بدهی دولت فرانسه هم اندک نیست. آمون اما در پاسخ به این انتقادات گفته است باید به سوی آینده‌ای رهسپار شد که ارزش داشته باشد و زندگی بهتری برای انسان‌ها به ارمغان بیاورد.

پیروزی آمون به این معنی‌ست که رأی‌دهندگان فرانسوی به دولت اولاند پشت کرده‌اند. آمون خواهان یک برنامه رادیکال برای احیای چپ در فرانسه است.

آمون طرفدار ثبات یورو در اتحادیه اروپا و حمایت مالی از کشاورزان تا سقف ۴۰۰ میلیون یورو در سال است. در زمینه محیط زیست او از انرژی‌های تجدیدپذیر طرفداری می‌کند. تا سال ۲۰۵۰ سهم انرزی‌های تجدیدپذیر در فرانسه می‌بلیست دست‌کم ۵۰ درصد افزایش یابد.

برنامه او در مقابله با افراطی‌گری هم ایجاد «دیالوگ» و انتگراسیون بهتر مهاجران است.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ماه آوریل یا مه سال جاری برگزار می‌شود. سوسیالیست‌ها از بخت اندکی در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی برخوردارند.

آمون در انتخابات ریاست جمهوری آتی باید با مارین لوپن (کاندیدای راست افراطی) و فرنسوا فیون (کاندیدای راست‌ میانه) و کاندیداهای مستقلی همچون ژان لوک ملانشون (کاندیدای چپ‌گرا و رهبر جنبش «فرانسه سرکش») و امانوئل ماکرون (کاندیدای سوسیال دموکرات و رهبر سازمان «به پیش!») رقابت کند.

۲۴ ژانویه هفته‌نامه «لو کانار آنشِنه» که یکی از نشریات قدیمی فرانسه است و معمولاً اختلاس‌ها و فسادهای مالی مسئولان را افشا می‌کند، از اختلاس ۳۰۰ هزار یورویی فیون در زمانی که نماینده مجلس فرانسه بود پرده برداشت. این «زلزله سیاسی»، محاسبات پیشین را به هم ریخته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.