ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰۰۰ فعال مدنی: به امنیتی کردن فعالیت‌های صنفی پایان دهید

هزار فعال صنفی معلم و کارگری و مدنی تلاش برای بازداشت مجدد جعفر عظیم‌زاده را محکوم و خواهان پایان دادن به صدور حکم‌های امنیتی برای فعالیت‌های صنفی شدند.

شماری از "از فعالین صنفی معلم و کارگری و مدنی" با صدور بیانیه‌ای خواهان پایان دادن به امنیتی اعلام کردن فعالیت‌های صنفی شدند. این بیانیه که با ابتکار جمعی از کارگران و معلمان تهیه شده، طی ۴۸ ساعت به امضای هزار تن از فعالان مدنی، معلم و کارگر رسیده است.

عکس: آرشیو

صادرکنندگان بیانیه، تلاش مراجع قضایی و امنیتی برای بازداشت مجدد جعفر عظیم‌زاده رئیس هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران را محکوم کرده و با اشاره به تلاش تشکل‌های صنفی برای بهبود شرایط کارگران و معلمان نوشته‌اند:

"فشار بر فعالان صنفی و اجتماعی ازجمله جعفر عظیم‌زاده و اسماعیل عبدی را به عنوان یک راهبرد اساسی جهت جلوگیری از بیداری و آگاهی کارگران و مزدبگیران، مد نظر دستگاه‌های امنیتی و قضایی قرارداده است. "

۵ بهمن سه مأمور دادستانی تهران به منظور دستگیری جعفر عظیم زاده به محل سکونت او مراجعه کردند و در غیاب او فرزندش را مورد تهدید قرار دادند. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، یکی از این مأموران به فرزند بزرگ عظیم‌ زاده گفته: کاری خواهیم کرد تا زندان پدرت هیچوقت تمام نشود.

عظیم‌زاده از فعالان کارگری ایران است که در پی فعالیت‌های صنفی دستگیر و به ۱۷ سال زندان محکوم شد. اتهام او «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «اخلال در نظم عمومی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان شده است.

عظیم‌زاده تیر سال جاری پس از ۶۲ روز اعتصاب غذا به صورت موقت از زندان آزاد شد.

پیش‌تر و همزمان با اعتصاب غذای عظیم‌زاده در زندان نیز ۳۵۰۰ فعال صنفی و مدنی نامه‌ای به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نوشته و به امنیتی خوانده شدن فعالیت‌های صنفی و اجتماعی اعتراض کرده بودند. در آن نامه که رونوشت آن به دفتر ریاست قوه قضاییه و دفتر ریاست جمهوری تحویل شد، آمده بود:

"ما کارگران و همه مزدبگیران جامعه از ابتدایی‌ترین حقوق معیشتی و اجتماعی محروم بوده‌ایم و سال‌هاست که خواهان تغییر و بهبود شرایط فوق‌العاده غیر انسانی زندگی خود هستیم، اما هر گاه صدای اعتراض‌مان بلند شده است، سر از مراکز انتظامی و امنیتی در آورده‌ایم، برای‌مان پرونده‌های امنیتی تشکیل داده‌اند و در دستگاه‌های قضایی به اتهام‌های امنیتی از قبیل «اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم و … » محاکمه و محکوم به حبس، پرداخت جریمه و … شده‌ایم."

فعالان مدنی معتقدند ارگان‌های امنیتی قصد دارند با امنیتی اعلام کردن جرایم کسانی که به دلیل فعالیت‌های صنفی و مدنی دستگیر می‌شوند، از سایر فعالان «زهر چشم» بگیرند.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hero

    افرین به شما کارگران و معلمان با غیرت شاید بعضی از انسان ها که بی غیرت هستند و بی خیال هستند بیدار شوند همینطور به مقاومت ادامه بدید و بدونید حق با ماست و کم کم دامنه و شعله این تظاهرات گشترده تر میشه تا جایی که یا باید حق ما رو تقدیم کنن یا دستمونو در گولی اینها میندازیم و گلویشان را جر داده و حقمان را میگیریم نترسید اگر مومن هستید و به خدا ایمان دارید نترسید و تنها از خدا بترسید ای کسانیکه ایمان آورده اید همه اینها سیاست های شوروی و روسیه رو دنبال میکنند و اگر در ای ن راه پدر برادر یا خانواده خود را از دست دادید شما هم برای خون خواهی میتوانید انها و بستگانش رو بکشید عدالت رو اجرا کنید