ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازگشت کودکان پناهجو به «جنگل کاله»

به گزارش‌ ان‌جی‌او‌ها، حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کودک پناهجوی بدون سرپرست بار دیگر در هفته‌های اخیر به کاله در شمال فرانسه بازگشته‌اند تا خود را به بریتانیا برسانند.

ماه‌ها پس از گذشت از تخریب اردوگاه پناهندگان در کاله فرانسه، موسوم به «جنگل کاله»، صدها کودک پناهجو بار دیگر به آنجا بازگشته‌اند.

زنان و دختران رانده‌شده از کاله در حال ترک یک مرکز پذیرش نزدیک محل اردوگاه تخریب‌شده - عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کودک پناهجوی بدون سرپرست بار دیگر در هفته‌های اخیر به کاله در شمال فرانسه بازگشته‌اند تا خود را به بریتانیا برسانند. سازمان‌های غیردولتی حامی حقوق پناهندگان و مهاجران این موضوع را به رویترز اعلام کرده‌اند.

اکتبر گذشته دولت فرانسه سلسله اقدامات خود را برای تخریب اردوگاه‌های غیرقانونی پناهندگان در این کشور آغاز کرد. نخستین اردوگاهی که تخریب شد، اردوگاه کاله بود که بیش از شش هزار پناهنده خواستار ورود به بریتانیا را در خود جای داده‌بود. این اردوگاه غیررسمی که به جنگل کاله معروف شده‌بود، سکونتگاه چندصد کودک پناهنده بدون سرپرست نیز شده‌بود. این پناهندگان عمدتاً از آفریقا و خاورمیانه بودند و در طی چندین‌سال و به امید ورود به بریتانیا در آنجا مستقر شده‌بودند.

سازمان‌ها و گروه‌های حقوق بشری بسیاری نسبت به اقدام فرانسه اعتراض کردند و آن را مغایر با حقوق انسانی پناهندگان و مهاجران دانستند. نیروهای پلیس هنوز به طور دائم در منطقه کاله حضور دارند.

کودکانی امیدوارِ ورود به بریتانیا

منابع رویترز آمار کودکان بازگشته به کاله را بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن عنوان کرده‌اند. آنها گفته‌اند که امکان آمارگیری دقیق وجود ندارد، زیرا کودکان پناهجو از هراس نیروهای پلیس خود را مخفی می‌کنند.

یک ‌ان‌جی‌او به رویترز خبر داده‌است که آنها روزانه بیش از یکصد وعده غذایی بین این پناهندگان بازگشته به جنگل کاله توزیع می‌کنند. آنها از ورود پناهندگان تازه به این منطقه نیز خبر داده‌اند.

پس از اردوگاه کاله، اردوگاه‌های غیرقانونی دیگر همچون کمپ‌های پناهندگان در خیابان‌های پاریس نیز برچیده شد. کمی بعدتر گزار‌ش‌هایی از استثمار کودکان کاله و گماشتن آنها به کار اجباری بدون دستمزد در برخی فروشگاه‌های فرانسوی مطرح شد.

این بحران به دولت لندن نیز کشیده شد، زیرا برخی از کودکان رانده‌شده از کاله دارای آشنایان خانوادگی در بریتانیا بودند. گروه‌های حقوق بشری بر دولت محافظه‌کار بریتانیا فشار وارد کرده‌اند تا مراحل رسیدگی به درخواست کودکان در انتظار را تسریع کند.

بر اساس قانون دابلین، کودکانی که اقوامی در بریتانیا دارند می‌توانند به خانواده خود بپیوندند. در ماه سپتامبر سال جاری نیز گروهی از فعالان حقوق بشر به نام «شهروندان بریتانیا» فهرستی از کودکان دارای شرایط پذیرفته‌شدن در بریتانیا را به وزارت کشور لندن ارائه دادند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.