ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بقایی، معاون احمدی‌نژاد نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

رئیس اسبق میراث فرهنگی در کانال تلگرامی‌اش از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد. بقایی همراه با رحیمی و مشایی افراد اصلی حلقه‌ای را تشکیل می‌دادند که به «حلقه انحرافی» مشهور شد.

حمیدرضا بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم و رئیس سازمان میراث فرهنگی از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش رسانه‌های ایرانی، حمیدرضا بقایی شنبه ۳۰ بهمن‌ماه در کانال تلگرامی شخصی‌اش اعلام کرد که برای انتخابات ریاست‌جمهوری دولت دوازدهم در خردادماه سال ۱۳۹۶ نامزد خواهد شد.

پیش از این بسیاری درباره احتمال نامزدی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات آینده گمانه‌زنی کرده‌بودند. این گمانه‌زنی‌ها با سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران که در آن احمدی‌نژاد را از نامزدی منع کرد، پایان یافت. رئیس‌جمهوری سابق ایران نیز در نامه‌ای نوشت که نامزد ریاست‌جمهوری نخواهد شد و بعدتر در نامه دیگری گفت که از هیچ جناح و حزبی در انتخابات آینده حمایت نمی‌کند. با این حال، با توجه به سفرهای استانی دنباله‌دار او، هنوز درباره نقش احتمالی‌اش در انتخابات آینده صحبت می‌شود.

بقایی نیز گفته‌است که به صورت مستقل نامزد می‌شود و از هیچ جناح و گروهی تبعیت نمی‌کند.

عضو بازداشتی «حلقه انحرافی»

حمیدرضا بقایی یکی از «یاران نزدیک» احمدی‌نژاد و نیز اسفندیار رحیم‌مشایی دانسته می‌شد. او پس از کنارگذاشتن مشایی از معاونت میراث فرهنگی به جای او منصوب شد.

بقایی در اواخر اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰ و به حکم دیوان عدالت اداری برای چهارسال از هرگونه خدمت دولتی منع شد. او در خردادماه ۱۳۹۴ و به اتهام خروج مبالغ زیادی پول از کشور بازداشت شد.

او زمانی بازداشت شده بود که ۱۴ تن از اعضای دولت احمدی‌نژاد و نزدیکان او از جمله محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهوری سابق به دلایل مختلف مرتبط با فساد بازداشت شدند. این اتفاق‌ها در حالی رخ داد که احمدی‌نژاد از دولت خود با عنوان «دولت پاکدستان» یاد می‌کرد.

بقایی همراه با رحیمی و مشایی افراد اصلی حلقه‌ای را در دولت احمدی‌نژاد تشکیل می‌دادند که بعدها از سوی رهبر ایران و دیگر سیاستمداران دولت جمهوری اسلامی به «حلقه انحرافی» مشهور شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فریاد

    همانگونه که وحدت خامنه ای و رفسنجانی سالها پیش به پایان رسید و کارگزاران اندیشه های رفسنجانی را با خود حمل کردند امروز این خط خامنه ایست که تحت فشار اصلاح طلبان و حوزه های علمیه ی سنتی و همچنین جامعه ی روحانیت مبارز از اینرو همانگونه که کارگزاران شبیه رفسنجانی نشدند و خط لیبرالی او را در پیش گرفتند پایداری چی ها هم در مسیر تشکیل جریانی شبیه به خامنه ای هستند تا علاوه بر مقابله با جریانهای لیبرالی و اصلاح طلبان حوزه های علمیه و جامعه ی روحانیت مبارز را نیز سلاخی کنند . ما در آینده باید شاهد تشکیل جبهه های جدیدی مانند پایداری و مصباح همچنین بخشی از روحانیت مبارز و انصار حزب الله از یک سو و همچنین کارگزاران اصلاح طلبان بخشی از جامعه ی روحانیت مبارز روحانیون مبارز از سوی دیگر باشیم اما باید این حرکت بقائی را برای ابراز وجود در واقع نه برای انتخابات ۱۳۹۶ که باید برای مجلس آینده و سایر انتخات دیگر باشیم . و همچنین اگر تا آن روز سپاه و بسیج منحل نشده باشند سلاخی سپاه و بسیج را نیز شاهد باشیم . جمهوری اسلامی دیگر بیش از این نمی تواند محوریت کاست روحانیت و سروری آنها را تحمل نماید