ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرار جمعی مسیحیان مصری از صحرای سینا در هراس از داعش

بیش از ۲۰۰ دانشجو و ۱۰۰ خانواده از حدود ۱۶۰ خانواده مسیحی سینای شمالی از آنجا گریخته‌اند. داعش در سه هفته اخیر هفت عضو جامعه مسیحیان این منطقه را به قتل رسانده‌‌است.

خانواده‌ها و دانشجویان مسیحی شهری در استان سینای شمالی از هراس داعش به‌شکلی دسته‌جمعی خانه‌های خود را ترک گفتند و گریختند.

داعش مسیحیان مصر را به کشتار تهدید کرده

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، مقام‌های کلیسای مسیحیان در شهر اسماعیلیه، مجاور کانال سوئز گفته اند که ۱۰۰ خانواده مسیحی از حدود ۱۶۰ خانواده مسیحی ساکن در سینای شمالی تصمیم به فرار از این منطقه گرفته‌اند. خبرنگار رویترز فرار ۲۵ خانواده را به چشم خود دیده است.

همچنین بیش از ۲۰۰ دانشجوی مسیحی مشغول به تحصیل در العریش، پایتخت این استان نیز آنجا را ترک کرده‌اند.

فرار دسته‌جمعی مسیحیان از سینای شمالی پس از آن رخ می‌دهد که گروه دولت اسلامی(داعش) در سه هفته اخیر هفت عضو جامعه مسیحیان این منطقه را به قتل رساند.

پنج تن از این کشته‌شدگان با شلیک گلوله به قتل رسیدند، یک تن سوزانده شد و سر یک تن دیگر نیز از بدنش جدا شد.

داعش مسئولیت همه این هفت قتل را بر عهده گرفته است.

حضور جهادی‌های افراطی در صحرای سینای مصر به پیش از داعش باز می‌گردد. این گروه ابتدا نام «انصار بیت‌المقدس» را برگزید، اما سپس با گروه داعش هم‌پیمان شد و نام خود را به دولت «ولایت سینا» تغییر داد.

این گروه، منطقه تحت کنترل خود در صحرای سینا را که در مجاورت مرزهای اسرائیل، نوار غزه و کانال سوئز است، «ولایت سینا» و خود را دولت «ولایت سینا» نامیده است.

تهدید به کشتار

داعش در یکشنبه گذشته ویدئویی منتشر کرد و در آن ادعا کرد که کارزار قتل و خشونت خود علیه مسیحیان را تقویت خواهد کرد.

دور جدید حمله داعش به مسیحیان مصر پس از انفجار انتحاری یک کلیسا در قاهره آغاز شد. این انفجار صبح یکشنبه ۱۱ دسامبر/ ۲۱ آذر در یک نمازخانه منتهی به سالن اصلی کلیسای مرقس مقدس (سن‌مارک)، کلیسای جامع قبطی‌ها در قاهره، پایتخت مصر رخ داد که بر اثر آن ۲۸ تن کشته زخمی شدند. بسیاری از این کشته‌شدگان را زنان و کودکانی تشکیل می‌دهند که برای شرکت در مراسم دعای روز یکشنبه به کلیسا رفته‌بودند.

اگرچه دولت مصر ابتدا «اخوان المسلمین» را مسئول این حمله دانست، اما داعش یکشنبه گذشته ویدئویی منسوب به حمله‌کننده انتحاری به این کلیسا را منتشر کرد. این عضو نقاب‌زده داعش در ویدئو می‌گفت که حمله به کلیسای مرقس مقدس «تنها نخستین حمله» است و حملات بسیاری بیشتری در پی آن خواهد آمد.

قبطی‌های مصر ــ نامی که به مسیحیان ارتدوکس این کشور اطلاق می‌شود ــ حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۹۰ میلیون نفری این کشور را تشکیل می‌دهند. آنها بزرگترین جامعه مسیحی خاورمیانه هستند.

دفتر عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر که پس از کودتا علیه محمد مرسی، نخستین رئیس‌جمهوری این کشور پس از انقلاب به قدرت رسید، پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که او به ارتش و پلیس دستور داده تا «تروریسم را به طور کامل در شمال صحرای سینا از بین ببرند.»

با این حال برخی ساکنان مسیحی استان سینای شمالی به رویترز گفته‌اند که نیروهای امنیتی از عهده برقراری امنیت برنمی‌آیند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.