ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«دو هزار کارتن خواب زن در تهران وجود دارد»

به گفته رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، حدود دو هزار کارتن خواب زن در تهران وجود دارند.

به گفته رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، حدود دو هزار کارتن خواب زن در تهران وجود دارد.

عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه دانشور، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: «ما بازدیدهای متعددی از سامان‌سراها داشتیم؛ بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کارتن‌خواب زن در تهران داریم که مانند آقایان برای آنها گرم‌خانه مشخص نشده بود؛ در واقع برای زن‌ها فقط سامان‌سرا طراحی و دیده شده است.»

او افزود: «این سامان‌سرا در لویزان و برای معتادان متجاهر ایجاد شده و نبود گرمخانه، سازمان‌های غیردولتی (NGO) فعال و ... نشان می‌دهد ما باید بر روی زنان کارتن‌خواب و معتاد تمرکز بیشتری داشته باشیم.»
فاطمه دانشور، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر همچنین از اینکه در مدیریت شهری «نگاه مردانه» قالب است انتقاد کرد.

سامان‌سراها مراکز شبانه‌روزی نگهداری بی‌خانمان‌ها در شهر تهران است که در آنجا زنان بی‌خانمان از خدماتی مانند پزشک و مددکار مقیم، شام، استحمام، لباس و جای خواب بهره می‌گیرند. در این مراکز مددکاران تشخیص می‌دهند که آیا فردی نیاز به نگهداری شبانه‌روزی دارد و یا باید برای او نقش مددسرایی (اسکان موقت) درنظر گرفت.

عدم پذیرش کودکان مادران معتاد از سوی بیمارستان‌ها

فاطمه دانشور با اشاره به بازدید از مکان‌های نگهداری زنان معتاد گفت: «ما متوجه شدیم مرکزی برای زمان پس از ترخیص این بانوان وجود ندارد، پیگیری‌ها منجر به این شد که «بهاران» ویژه زنان معتاد ایجاد شود.»

او درباره کودکان مادران معتاد گفت که حتماً باید بعد از تولد سم‌زدایی شوند و به صورت فوریت این موضوع به بهزیستی اعلام شود تا آنها مسئولیت بچه را بر عهده بگیرند.

به گفته دانشور طول اقامت این کودکان در بهزیستی به شش ماه کاهش یافته است. همچنین متقاضی برای به سرپرستی پذیرفتن کودکان کم نیست. به ازای هر نوزاد شیرخوار، ۷ متقاضی پذیرش وجود دارد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه گفت که یکی از مشکلات مهم شهرداری این است که بیمارستان‌ها کودکان معتاد را پذیرش نمی‌کنند و نیاز به حکم قضائی در این زمینه وجود دارد.

محسن روشن پژوه، مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی پیش‌تر اعلام کرده بود که ۱۰ تا ۱۵ درصد از کارتن‌خواب‌ها معادل حدود ۳ هزار نفر، زن هستند.

رضا جهانگیری‌فر، معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران هم گزارش داده بود که ۳ درصد از زنان کارتن‌خواب تهران و حدود ۹۰ نفر، باردار هستند.

با وجود اخباری که از افزایش تن‌فروشی در میان زنان منتشر می‌شود، حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون سازمان بهزیستی پیش‌تر اعلام کرده که تاکنون آماری در مورد تعداد زنان خیابانی ندیده است.

او گفته بود که معمولاً این آمار جزو آمارهای محرمانه است و در اختیار ما قرار نمی‌گیرد. این جزو آسیب‌های پنهان است. شیوع آن را نمی‌توان درست اندازه‌گیری کرد و کسی هم خیلی دوست ندارد درباره آن صحبت کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.