ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی در دیدار با اصلاح‌طلبان با ایده نامزد پوششی مخالفت کرد

به ظن روحانی، نظر رهبری نسبت به او مثبت است و دلیلی برای رد صلاحیتش وجود ندارد. اصلاح‌طلبان اما در پی «گفتمان اصلاحات» هستند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در دیدار با شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحطلبان با ایده کاندیدای پوششی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده مخالفت کرد و آن را توطئه جناح رقیب خواند.

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

روزنامه «آرمان» یکشنبه ۲۲ اسفندماه، جزئیات دیدار شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات را از زبان محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس منتشر کرد. روحانی و اصلاح‌طلبان در این دیدار درباره نحوه همکاری با یکدیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری به رایزنی پرداختند.

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نزدیکان محمد خاتمی تشکیل شده. این تشکل کوشیده تا در انتخابات میان اصلاح‌طلبان وحدت ایجاد کند. در حال حاضر محمدرضا عارف ریاست این شورا را بر عهده دارد.

«نظر مثبت رهبری»؛ کارت روحانی در برابر مخالفان

روحانی در این جلسه گفته است که جریان رقیب به دنبال یک‌دوره‌ای کردن ریاست‌جمهوری او هستند.

بر اساس این گزارش بحث  بر سر رد صلاحیت روحانی در ادامه چنین تلاش‌هایی توصیف شده است.

رئیس دولت یازدهم گفته که جریان رقیب برای تخریب او با چند نامزد وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد شد.

با این حال، حسن روحانی اطمینان داده که دلیلی برای رد صلاحیت او وجود ندارد و در پاسخ به سوالی درباره نظر آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران به به دیدار خود با او پیش از انتخابات سال ۱۳۹۲ اشاره کرده است.

به گفته روحانی، خامنه‌ای در آن جلسه بر «رفاقت قدیمی» خود با رئیس‌جمهوری ایران تأکید کرده و گفته که «نظر من نسبت به شما مشخص است و با شما هیچ مشکلی نداشته و ندارم. با هم می‌توانیم کار کنیم.»

مخالفت با کاندیدای پوششی

روحانی با رد احتمال عدم تأیید صلاحیت خود در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری، نیاز به یک کاندیدای پوششی را نیز رد کرده و آن را «توطئه‌ای از جانب رقیب» برای تضعیف او دانسته است.

پیشتر نزدیکان علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بودند که او پیش از مرگ خود برنامه‌هایی برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری داشته‌است. بنابراین گفته‌ها، رفسنجانی حامی روحانی بوده و از جمله، حضور یک کاندیدای پوششی را در کنار او برای مقابله با اتفاقات غیرمنتظره، از جمله ردصلاحیت احتمالی روحانی از سوی شورای نگهبان در سر داشته است.

هاشمی رفسنجانی در انتخابات ۱۳۹۲ که روحانی پیروز نهایی آن شد، رد صلاحیت شده‌بود، و سپس به حمایت از حسن روحانی پرداخت.

محمود صادقی نیز به روزنامه آرمان گفته که بحث کاندیدای پوششی در شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات تمام نشده‌است. به گفته او، برخی اصلاح‌طلبان معتقدند که باید نامزدی از سوی این جریان در کنار حسن روحانی حضور داشته باشد تا «گفتمان اصلاح‌طلبی» را به شکل کامل نمایندگی کند.

به گفته صادقی، حسن روحانی اصول‌گرایی نزدیک به اصلاح‌طلبان است و خود را اصلاح‌طلب نمی‌داند و بنابراین نمی‌تواند نماینده کاملی برای اصلاح‌طلبان باشد.

نامزدی کواکبیان

شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات بحث کاندیدای پوششی را هنوز دنبال می‌کند. در مورد فرد احتمالی اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

از میان دیگر اصلاح‌طلبان، تا کنون مصطفی کواکبیان نامزدی خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده است. به گزارش خبرگزاری «تسنیم»، میرزابابا مطهری‌نژاد، سخنگوی حزب مردم‌سالاری یکشنبه اعلام کرد که کواکبیان، دبیر کل این حزب قطعاً در انتخابات آینده نامزد خواهد شد.

او گفته که دیگر جریان‌های اصلاح‌طلب در این باره در حال مذاکره هستند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    اقتصاد مقاومتی، الفبای انتقال بودجه از سفره‎ی ملّت به کیسه‎ی روحانیت - علی خامنه‎ای گفته اگر اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شد، وضع زندگی مردم این‌گونه نبود. - دولت می‌گوید در اقتصاد آنچه را رهبر گفته پیاده کردیم. - در حالی‌ که وضعیت معیشتی مردم بدتر شده بودجه‎ی نهادهای دینی تا چندین میلیارد تومان اضافه شده.! - جمهوری اسلامی سپاه سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار برای هزینه های جنگی در سوریه خرج کرده است!. سازمان مجاهدین خلق کتابی به نام «ظهور امپراتوری مالی سپاه پاسداران» منتشر کرده و آن را در نشستی در واشینگتن به نمایندگان رسانه ها ارایه داد.

  • mohmad

    حسن فریدون مرتکب فساد گسترده اقتصادی شده و در دوران او فقط شاخص جرم و جنایت افزایش یافته است. دولت او دولت دزدی و دروغ بوده است.