ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صلیب سرخ جهانی: چند ماه به آغاز قحطی فراگیر در یمن و سومالی مانده است

برای نجات مردم یمن و سومالی از قحطی و گرسنگی تنها سه تا چهار ماه فرصت باقی‌ست. خشکسالی و جنگ محصولات زراعی را نابود کرده و امکان امدادرسانی به این مناطق وجود ندارد.

سازمان جهانی صلیب سرخ روز چهارشنبه ۲۲ ماه مارس/ دوم فروردین، اعلام کرد که جهان تنها سه تا چهار ماه فرصت دارد تا مردم یمن و سومالی را از قحطی و گرسنگی نجات دهد.

خشکسالی و جنگ محصولات زراعی این کشورها را نابود کرده و امکان امدادرسانی به این مناطق وجود ندارد.

کودکان گرسنه در یمن

خبرگزاری رویترز به نقل از سازمان صلیب سرخ گزارش کرده است که این سازمان برای ادامه کار در یمن، سومالی و دیگر مناطق بحران‌خیز همچون سودان جنوبی و شمال شرق نیجریه به ۳۰۰ میلیون دلار بودجه نیاز دارد.

دومینیک استیلهارت، مدیر اجرایی سازمان جهانی صلیب سرخ در یک نشست خبری در ژنو گفته است: «ما احتمالاً تنها یک فرصت کوتاه سه تا چهار ماهه برای جلوگیری از وقوع بدترین سناریو {در یمن و سومالی} در اختیار داریم.»

دومینیک استیلهارت:

«ما با یک توفان کامل و عالی از مجموعه حوادث روبه‌رو هستیم که با چالش موجود {جنگ} همپوشانی دارد: تشدید بلایای طبیعی و به طور مشخص خشکسالی به ویژه در شاخ آفریقا‌، منجر به وضعیتی شده است که ما در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم.»

بیش از ۲۰ میلیون نفر از مردم در یمن، سومالی، سودان جنوبی و شمال شرق نیجریه با قحطی و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مقام‌های سازمان صلیب سرخ از فراگیر شدن وبا در سومالی خبر می‌دهند که می‌تواند به خصوص برای کودکان کشنده باشد. این در حالی‌ست که در سوی دیگر و در یمن به طور متوسط هر روز ۲۰ نفر به دلیل بیماری یا جنگ جان می‌دهند.

سازمان جهانی صلیب سرخ برای امدادرسانی در چهار کشور یمن، سومالی، سودان جنوبی و نیجریه تقاضای کمک ۴۰۰ میلیون دلاری کرده بود اما تاکنون تنها ۱۰۰ میلیون دلار دریافت کرده است.

استیلهارت گفته است که سازمان ملل متحد خواستار بودجه ۵.۶ میلیارد دلاری است و این در حالی‌ست که برای برآوردن همه نیازها به شش میلیارد دلار بودجه نیاز است: «نیازهایی اساسی‌ وجود دارد و البته که نگرانی‌هایی نیز درباره تأمین منابع مالی و داشتن دسترسی به بودجه کافی وجود دارد. اما آن‌چه که باید به سرعت از آن جلوگیری کرد همان است که گفتم: قحطی بزرگ و فراگیر.»

به گفته مدیر اجرایی سازمان جهانی صلیب سرخ پاسخ کُند و دیرهنگام به هشدارها در سال ۲۰۱۱ تنها در سومالی به قحطی زدگی و گرسنگی ۲۶۰ هزار نفر انجامید.

تلاش صلیب سرخ برای جمع‌آوری شواهد حمله به قایق پناهجویان

رابرت ماردینی، مدیر منطقه خاورمیانه سازمان جهانی صلیب سرخ گفته است که یک تیم از این سازمان مشغول جمع‌آوری شواهد و مدارک درباره حمله هلیکوپتری به قایق پناهجویان است. به دنبال این حمله که جمعه گذشته انجام شد، بیش از ۴۰ پناهجوی سومالیایی در سواحل یمن کشته شدند: ده‌ها پناهجوی سومالیایی در سواحل یمن کشته شدند

نگرانی جدی سازمان جهانی صلیب سرخ از وقوع چنین حوادثی به اطلاع دو طرف درگیری‌ها -ائتلاف به رهبری عربستان و شورشیان حوثی- رسیده است و مدارک و شواهد مربوط به این حمله هم در اختیار دو طرف گذاشته شده است تا جزییات بیشتری ارائه شود.

دولت سومالی هم این حمله را محکوم کرده و از ائتلاف چندجانبه به رهبری عربستان خواسته است تا به تحقیق درباره علت این حادثه بپردازد:

لینک‌های مرتبط:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.