ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جهانگیری: بیکاری یک تهدید بسیار مهم است

جهانگیری معاون رئیس‌جمهوری اعلام کرد سالانه ۶۰۰ هزار نفر به بیکاران افزوده می‌شود. به گفته او بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌تواند تبدیل به یک تهدید بسیار مهم شود.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری روز جمعه ۴ فروردین با اعلام این خبر که سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد بازار کار می‌شوند افزود دولت در بهترین حالت توانسته است برای ۶۰۰ هزار تن در سال شغل ایجاد کند.

عکس: آرشیو

او با بیان این مساله که هم‌اکنون میلیون‌ها نفر بیکارند اعلام کرد که بخش زیادی از بیکاران تحصیل‌کردگان دانشگاهی هستند. به گفته جهانگیری، سالانه یک میلیون نفر از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند.

جهانگیری نسبت به عواقب بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هشدار داد و گفت: «در صورت استفاده نشدن از این ظرفیت بسیار بالا این جمعیت خود به خود تبدیل به یک تهدید بسیار مهم» خواهد شد. جهانگیری از سر راه برداشتن موانع فعالیت بخش خصوصی را راه ایجاد اشتغال دانست.

معاون روحانی که در جلسه ستاد «اقتصاد مقاومتی» خراسان رضوی سخن می‌گفت، به تحسین از اقتصاد مقاومتی مورد نظر خامنه‌ای پرداخت و افزود: «این سیاست‌ها برای نخستین بار توانسته همه کشور را در یک موضوع همگرا کرده و بخش خصوصی نیز به مفید بودن این سیاست‌ها اذعان دارد.»

جهانگیری تاکید کرد که در راستای پیشبرد این سیاست «قرارگاه اقتصاد مقاومتی» نیز شکل گرفته اما تصریح کرد که نمی‌توان انتظار داشت مشکلات اقتصادی کشور یک ساله حل شود.

گرچه مسئولان حکومت از میلیون‌ها بیکار صحبت می‌کنند اما آمار دقیق بیکاران اعلام نمی‌شود.

مرکز آمار ایران نرخ بیکاری سال ۹۵ را ۴/۱۲ درصد اعلام کرده است که نسبت به سال قبل افزایش نشان می‌دهد.  با این حال به گفته رئیس مرکز آمار اگر قرار باشد نحوه محاسبه نرخ بیکاری تغییر کند، نرخ بیکاری به ۲۲ درصد خواهد رسید.

روحانی چند ماه پیش، بزرگ‌ترین مشکل کشور در سال‌های آینده را موج بیکاری دانسته و گفته بود دولت به تنهایی قادر به حل مشکل بیکاری نیست.

خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی سال جاری را «سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اعلام کرده و وعده داده که از طریق از میان بردن رکود و افزایش تولید اشتغال ایجاد شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    براساس گزارش‌های نهادهای حقوق‌بشری از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی 212 کولبر در استان کردستان بر اثر شلیک نیروهای نظامی ایران جان خود را از دست داده‌اند.. گزارش‌های نهادهای حقوقی نشان می‌دهد مرگ کولبران کُرد علاوه بر شلیک مستقیم نیروهای نظامی، دلایل دیگری از جمله انفجار مین، سقوط به درون رودخانه و غرق شدن در نتیجه تعقیب و گریز نیروهای انتظامی، پرت شدن از کوه و قاطر درپی تیراندازی نیروهای انتظامی، سرمازدگی و بهمن، سکته در حین حمل بار، آثار ثانوی ناشی از زخم‌های ناشی از اصابت گلوله نیروهای نظامی و انتظامی، تصادف نیز داشته است. در برخی موارد نیز کولبران در نتیجه فشار روانی ناشی از مصادره کالاهایشان توسط نیروهای حکومت، دست به خودکشی زده‌اند.. بررسی آمار سنی کولبران کشته شده، نشان می‌دهد این افراد در محدوده سنی 17 تا 50 سال قرار دارند، هر چند گزارش‌هایی از کولبری نوجوانان 13 ساله و پیرمردان 70 ساله‌ای که با کمک عصا راه می‌رفتند نیز منتشر شده است. چندی پیش یک کولبر 17 ساله ساکن ماکو به نام جعفر علم هولی فرزند قلی در اثر اصابت گلوله مستقیم نیروهای انتظامی مستقر در پاسگاه مرزی ” خان گول ” از توابع بازرگان جان خود را از دست داد.. 80 درصد کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان‌های ایلام، کرمانشاه، سنندج و ارومیه تعطیل و یا به حالت نیمه‌تعطیل درآمده‌اند و 20 درصدی که فعالند، با فشارهای ناشی از تورم و رکود اقتصادی سرسام‌آور روبرو هستند