ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خطر بیکاری هزاران کارگر قرارداد موقت فرش ماشینی آران و بیدگل را تهدید می‌کند

کاهش توقف تولید ۱۱ هزار کارگر را که بطور مستقیم در تولید فرش ماشینی آران و بیدگل شاغلند بیکار خواهد کرد. نزدیک به نیمی از جمعیت فعال از تولید فرش ماشینی ارتزاق می‌کنند.

هزاران کارگر فرش‌ماشینی آران و بیدگل که ۹۸ درصد آنها نیز با قرارداد موقت به کار در کارخانه‌های تولید فرش ماشینی این منطقه اشتغال دارند با گرانی مواد اولیه و کاهش تولید در معرض بیکاری قرار گرفته‌اند.

تعداد کارگران این منطقه که بطور مستقیم در صنعت فرش ماشینی به کار اشتغال دارند، ۱۱ هزار تن است. به گفته رئیس اداره تعاون آران و بیدگل ۹۸ درصد این کارگران با قرارداد موقت کار می‌کنند و بحران بیکاری ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه در ماه‌های اینده گریبان آن‌ها را خواهد گرفت.

چندی پیش تولیدکنندگان فرش ماشینی این منطقه نسبت به گرانی مواد اولیه اعتراض کردند.

یک عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران نیز گرانی مواد اولیه به ویژه نخ آکرولیک و نبود نقدینگی در دست تولید کنندگان و هزینه‌های بالای مالیات بر ارزش افزوده را مشکلی عمده در سر راه تولید دانسته و افزوده این مشکلات موجب شده تا تولید کنندگان با کمبود تقاضا روبرو شوند و همین دلیلی بر ایجاد رقابت منفی بین صاحبان صنایع فرش ماشینی در آران و بیدگل شده است.

وی گفته است در صورت حل نشدن این مشکلات کارخانجات فرش ماشینی با کاهش شیفت کاری، بیکاری کارگران و در نهایت تعطیلی خواهد انجامید.

سالانه در آران و بیدگل ۴۵ میلیون متر مربع فرش ماشینی تولید می‌شود و ۵۵ درصد از فرش ماشینی صادراتی ایران در این منطقه تولید می‌شود.

آران و بیدگل در شمال استان اصفهان است و حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. گفته می‌شود نیمی از جمعیت فعال این منطقه بطور مستقیم یا به شکل جانبی در صنعت توالید فرش ماشینی شاغل هستند.

اخبار کارگری زمانه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.