ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمیته حمایت از زندانیان فلسطینی: مروان برقوتی همچنان در حال اعتصاب غذاست

رهبر شاخص فتح یک اعتصاب غذای سراسری را در زندان‌های اسرائیل سازماندهی کرده. وزیر امنیت اسرائیل ادعا می‌کند که «نلسون ماندلا»ی فلسطینیان در خفا اعتصابش را شکسته است.

مروان برقوتی، یکی از رهبران شاخص فتح که در اسرائیل زندانی‌ست و از او به عنوان یکی از جانشینان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نام برده می‌شود، یک اعتصاب سراسری را در زندان‌های اسرائیل سازماندهی کرده است. مقامات اسرائیلی ویدیویی را منتشر کرده اند که ظاهراً مروان برقوتی را در سلول‌ انفرادی‌اش در زندان «هداریم» نشان می‌دهد که اعتصابش را می‌شکند و آثار و علائم آن را هم در مستراح سلولش، پنهان از چشم دیگران از بین می‌برد.

نشست خبری همسر مروان برقوتی و کمیته ملی فلسطین برای حمایت از اعتصاب زندانیان در رام‌الله

گیلاد اردان، وزیر امنیت داخلی اسرائیل با استناد به ویدیوی یاد شده که صحت و سندیت آن هم هنوز به اثبات نرسیده، با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرده است که مروان برقوتی به بهانه اعتصاب غذا قصد دارد موقعیت سیاسی‌اش در فتح را به عنوان جانشین محمود عباس تحکیم کند.

اردان در این بیانیه می‌نویسد:

«برقوتی یک جنایتکار ریاکار است که از هم‌زندانیانش می‌خواهد رنج اعتصاب غذا را تحمل کنند و در همان حال به آن‌ها پشت می‌کند.»

از دوشنبه ۱۷ آوریل با فراخوان مروان برقوتی بیش از هزار زندانی فلسطینی در اعتراض به تبعیض و شرایط زندان‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

مروان برقوتی در گفت‌وگویی که روزنامه نیویورک‌تایمز در زندان هداریم، واقع در شمال اسرائیل با او انجام داده گفته است که هدف از این اعتصاب غذا «پایان دادن به نقض حقوق زندانیان» توسط مسئولان زندان‌های اسرائیل است.

زندانیان فلسطینی خواهان تلفن عمومی در زندان‌ها، گسترش حق ملاقات، پایان دادن به «سهل‌انگاری‌های پزشکی» و دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی و تهویه هوا شده‌اند.

مروان برقوتی از طرفداران راه حل دو کشور و صلح بین فلسطین و اسرائیل است. او که رهبر انتفاضه دوم بود، به حبس ابد محکوم شده است.

بعد از انتشار ویدیویی که ظاهراً مروان برقوتی را در سلول انفرادی در حال شکستن اعتصاب غذا نشان می‌دهد، همسر این زندانی سیاسی در رام‌الله در یک نشست خبری اعلام کرد که ویدیوی یاد شده ساختگی و جعلی‌ست.

کمیته ملی فلسطین برای حمایت از اعتصاب زندانیان نیز اعلام کرده که ویدیویی که مقامات اسرائیلی از برقوتی در سلول انفرادی‌اش منتشر کرده‌اند جعلی است. مسئولان این کمیته می‌گویند ویدیو مربوط به صحنه‌ای در سال ۲۰۰۴ است که اکنون مقامات اسرائیلی آن را منتشر کرده‌اند. همسر مروان برقوتی و کمیته ملی فلسطین برای حمایت از زندانیان از رسانه‌های خبری فلسطین خواسته‌اند که از انتشار این ویدیو خودداری کنند.

رسانه‌های اسرائیل از مقامات زندان «هداریم» خواسته‌اند که انواع شیرینی‌ها و بیسکویت‌ها را از دسترس مروان برقوتی دور کنند. یک هفته بعد از آغاز اعتصاب زندانیان فلسطینی، عده‌ای از شهروندان اسرائیل در یک حرکت نمایشی، با تجمع مقابل زندان «هداریم» بساط کباب راه انداختند.

در شبکه‌های اجتماعی هم تصاویری از مرقان برقوتی منتشر شده که او را به شکل «مستر بین» کمدین بریتانیایی نشان می‌دهد که با دست‌های بسته، یک شیرینی «دونات» در ابعاد فراطبیعی را بین دندان‌هایش گرفته است.

در زندان‌های اسرائیل در حال حاضر بیش از ۶۵۰۰ زندانی فلسطینی دوران محکومیتشان را می‌گذرانند. در ۵۰ سال گذشته در مجموع ۸۰۰ هزار فلسطینی مدتی در زندان‌های اسرائیل محبوس بوده‌اند.

مروان برقوتی از ۱۵ سال پیش تاکنون در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برد و با این‌حال فلسطینیان او را به چشم «نلسون ماندلا»ی فلسطین می‌نگرند.

شهروندان فلسطینی تصاویر و گرافیتی‌هایی از چهره او را بر روی دیوار حائل اسرائیل در کرانه غربی نقش کرده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.