ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکایت کارگران بازنشسته معدن «یورت» از کارفرما

شکایت کارگران بازنشسته پس از آن صورت گرفت که ده‌ها کارگر شاغل این معدن با طرح دادخواستی خواستار وصول مطالبات معوقه خود شده بودند.

ده‌ها کارگر بازنشسته معدن یورت با مراجعه به اداره کار در رابطه با مطالبات پرداخت نشده خود دادخواستی علیه کارفرما ارائه دادند. این اقدام کارگران بازنشسته پس از آن صورت گرفت که ده‌ها کارگر شاغل این معدن نیز با طرح دادخواستی خواستار وصول مطالبات معوقه خود شده بودند.

کارگران بازنشسته معدن یورت که خبرگزاری کار ایران(ایلنا) تعداد آنان را حدود ۱۰۰ تن اعلام کرده است، سال ۹۴ بازنشسته شده‌اند. در آن زمان کارفرما بخشی از مطالبات مزدی آنان را به حساب هزینه‌های بازنشستگی طبق مقررات مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور گذاشته است بدهی کارفرما به هریک از این کارگران بازنشسته ببیش زا ۱۰ میلیون تومان است.

درپی انفجار چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت معدن یورت که به مرگ ۴۴ تن از کارگران انجامید مشخص شد علاوه بر ناایمنی شرایط کار، دستمزد کارگران نیز ماه‌ها پرداخت نشده بود.

طبق خبرهای منتشر شده ده‌ها کارگر شاغل معدن در این فاصله به اداره کار مراجعه کرده و دادخواستی در رابطه با مطالبات خود ارائه داده‌اند. دادخواست آنان ابتدا در هیات‌های تشخیص اداره کار بررسی خواهد شد.

پس از انفجار در معدن یورت دولت اعلام کرد معدن برای انجام تحقیقات بمدت ۶ ماه تعطیل خواهد شد و از کارگران معدن خواست برای دریافت حق بیمه در اداره کار ثبت نام کنند.

به خانواده‌های کارگران قربانی نیز وعده پرداخت دیه داده شده است . هر چند که گفته می‌شود بیمه آسای، تنها به ۴۰ تن از ۴۴ کارگر قربانی انفجار معدن دیه پرداخت خواهد کرد. زیرا خسارات از سقف تعهدات کارفرما نزد بیمه آسیا بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.