ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت پارلمان اروپا از توافقنامه اقلیمی پاریس

پارلمان اروپا روز چهارشنبه ۱۴ ژوئن / ۲۴ خرداد با تصویب پیشنهاد کمیسیون اتحادیه اروپا حمایت خود از توافق‌نامه اقلیمی پاریس را اعلام کرد.

پارلمان اروپا روز چهارشنبه ۱۴ ژوئن / ۲۴ خرداد با تصویب پیشنهاد کمیسیون اتحادیه اروپا حمایت خود از توافقنامه اقلیمی پاریس را اعلام کرد.

نمایندگان پارلمان اروپا در استراسبورگ با اکثریت بالا به پیشنهاد کمیسیون اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. این کمیسیون اهداف محیط زیستی برای بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، حمل و نقل و مدیریت مواد زائد تعیین کرده بود.

بر این اساس، انتشار گازهای گلخانه‌ای در اروپا باید تا سال ۲۰۳۰ دست‌کم به زیر ۴۰ درصد سطح سال ۱۹۹۰ کاهش یابد.

در آغاز نشست پارلمان اروپا، هیلدا هاینه، رئیس جمهوری «جمهوری جزایر مارشال»، جامعه جهانی را برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی فراخواند. «جمهوری جزایر مارشال» در اقیانوس آرام قرار دارد. مساحت آن ۱۸۱ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۵۰ هزار نفر است. این کشور کوچک در سال ۱۹۹۰ از آمریکا اعلام استقلال کرد. «جمهوری جزایر مارشال» بیشترین آسیب‌ها را از تغییرات آب و هوایی دیده است.

هیلدا هاینه خروج آمریکا از توافقنامه اقلیمی پاریس را ناامیدکننده خواند و گفت: «ما همه جا در اطراف خود اقیانوس می بینیم. اگر سطح آب بالا بیاید جایی نداریم که پنهان شویم.»

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ حدود ۲۰۰ کشور در پاریس توافق کردند تا همگی در کنار یکدیگر برای توقف روند گرمایش هوا و جلوگیری از افزایش دما تا زیر دو درجه سانتیگراد (نسبت به مقطع ورود جهان به عصر صنعتی شدن) گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند. از توافق اقلیمی پاریس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای محیط زیستی یاد می‌شود.

آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما این توافق را پذیرفت اما دونالد ترامپ در تاریخ یکم ژوئن / ۱۱ خرداد گفت که کشورش دیگر به پیمان اقلیمی پاریس متعهد نیست. این تصمیم رئیس جمهوری آمریکا با واکنش‌های منفی کشورهای جهان روبه‌رو شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.