ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«راهپیمایی عدالت» در استانبول به پایان رسید

کمال قلیچ‌دار اوغلو، رئیس حزب جمهوری‌خواه ترکیه کیلومترهای پایانی از آنکارا تا استانبول را به تنهایی پیمود. اما به مقصد که رسید صدها هزار نفر به استقبال او شتافتند.

کمال قلیچ‌دار اوغلو، رئیس حزب جمهوری‌خواه ترکیه به شهر استانبول، مقصد راهپیمایی «عدالت» و به پایان مسیری که تعیین شده بود رسید. صدها هزار نفر در استانبول به پیشواز او رفتند.

«راهپیمایی عدالت» در استانبول به پایان رسید

رهبر ۶۸ ساله حزب جمهوری‌خواه ترکیه در ۲۵ روز مسافت بین آنکارا تا استانبول را پای پیاده طی کرد. در آغاز این مسیر ۴۵۰ کیلومتری هزاران نفر او را همراهی می‌کردند، اما کیلومترهای پایانی این راه دراز را را او به تنهایی پیمود تا سرانجام به مقصد رسید. مردم در طول مسیر با سر دادن شعارهایی برای عدالت او را تشویق می‌کردند. اپوزیسیون ترکیه می‌گوید در مجموع بیش از دو میلیون نفر در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند.

پنجشنبه ۱۵ ژوئن با فراخوان کمال قلیچ‌دار اوغلو، طرفداران حزب جمهوری‌خواه ترکیه راهپیمایی اعتراضی خود را از پارکی در آنکارا آغاز کردند. آن‌ها خواهان آزادی  انیس بربراوغلو، معاون حزب جمهوری‌خواه ترکیه‌اند که به اتهام افشای اسناد محرمانه وزارت اطلاعات ترکیه درباره ارسال سلاح برای شورشیان مسلح سوریه به ۲۵ سال زندان محکوم شده است.

حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه اعلام کرده که راهپیمایی «عدالت» طولانی‌ترین راهپیمایی در تاریخ معاصر ترکیه و بزرگ‌ترین حرکت اعتراضی بعد از تظاهرات پارک گزی در تابستان ۲۰۱۳ است.

صدها پلیس کمال قلیچ‌داراوغلو را هنگام ورود به استانبول همراهی می‌کردند. به گزارش سی ان ان ترک در مجموع بیش از ۱۵ هزار پلیس هنگام تظاهرات طرفداران حزب جمهوری‌خواه در استانبول بسیج شده بودند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه راهپیمایان را به حمایت از تروریسم متهم کرده بود. اما به این دلیل که راهپیمایی در آرامش برگزار شد، مقامات امنیتی و قضائی ترکیه هم نتوانستند از ادامه آن ممانعت کنند.

راهپیمایی عدالت، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ترکیه داشت. رسانه‌های طرفدار دولت از این راهپیمایی به عنوان «راهپیمایی وطن‌فروشان» یاد کرده بودند. با این‌حال بن‌علی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه امنیت راهپیمایان راتضمین کرده بود، اما از آن‌ها خواسته بود راه بهتری برای بیان اعتراضاتشان پیدا کنند. او گفته بود عدالت در کف خیابان تحقق پیدا نمی‌کند.

رهبر حزب جمهوری‌خواه ترکیه اما در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر ترکیه، در حالی که به راهپیمایی اعتراضی ادامه می‌داد، به خبرنگاران گفته بود:

«ما در طول راه شعار عدالت، عدالت، و دموکراسی، دموکراسی سر دادیم و همچنان این شعار را تکرار می‌کنیم و از عدالت و دموکراسی در کشورمان دفاع می‌کنیم.»

منتقدان، حزب جمهوری‌خواه ترکیه را در جریان برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی در این کشور به انفعال متهم کرده بودند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.