ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت شماری از شهروندان عرب سنی مذهب در خوزستان

دست کم ۱۳ شهروند عرب سنی مذهب که در حال برگزاری نماز جماعت در حومه شهر اهواز بودند، بازداشت شده‌اند.

دست کم ۱۳ شهروند عرب سنی مذهب که در حال برگزاری نماز جماعت در حومه شهر اهواز بودند، بازداشت شده‌اند.

منطقه زندگی بیشتر افراد بازداشت شده، ملاشیه اهواز گزارش شده است

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی دست کم ۱۳ شهروند سنی مذهب را در حومه شهر اهواز، در حال برگزاری نماز جماعت، به صورت دسته جمعی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کرده اند.

بنا بر این گزارش، تعدادی از شهروندان عرب سنی مذهب در منطقه کرخه واقع در غرب شهر شوش توسط نیروهای انتظامی و لباس شخصی بازداشت شده‌اند. بازداشت‌شدگان که از جوانان عرب اهل سنت هستند، در زمان برپایی نماز جماعت مورد هجوم نیروهای انتظامی و لباس شخصی قرار گرفته‌اند.

گفته شده است این افراد هنگام دستگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. از مکان نگهداری این افراد اطلاعی در دست نیست.

اسامی تعدادی از بازداشت‌شدگان که از ۲۰ تا ۲۸ سال سن دارند عبارت است از: ریاض زهیری، جواد هاشمی، حسن حیاوی (الحایی)، حسن دلفی، حیدر ساری (سوارى)، میلاد عفراوی، یوسف خسرجى، یاسر سیلاوی، سجاد الحائی (نصیری)، احمد حیدری، علی باوی، شاکر شریفی و عباس شریفی.

بیشتر این افراد از اهالی «ملاشیه»، محله‌ای عرب زبان در جنوبی‌ترین نقطه قسمت غربی اهواز هستند.

ملاشیه یکی از مناطق پر جمعیت اهواز است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    عرب های اهواز تقریباً همگی شیعه هستند. در سالهای اخیر موجی به راه افتاده که فعالان ناسیونالیست عرب مذهب خود را تغییر می دهند و با این استدلال که همۀ عرب های جهان سنی هستند، می خواهند خود را به بقیۀ اعراب نزدیک تر کنند. از دستگیری عرب های نوکیش سنی چند مورد گزارش شده که جمهوری اسلامی حتی پس از پایان حکم آن ها را آزاد نکرده و به آن ها گفته تا اعلام نکنید که مذهب شیعه را قبول دارید آزاد نمی شوید.

  • farid

    در حالی که تمامی معاهدات و قوانین بین‌المللی به کارگیری کودکان در میادین جنگ را منع کرده، رسانه‌های محلی عراق فاش کردند که حشد شعبی کودکان را برای حضور در میادین جنگ آموزش می‌دهد. رسانه‌های عراقی فاش کردند که 180 کودک و نوجوان در روستای بشیر از توابع استان کرکوک توسط نیروهای حشد شعبی در حال آموزش نحوه استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین هستند. این کودکان علاوه بر شیوه‌های استفاده از سلاح، برخی تاکتیک‌های نظامی را نیز یاد می‌گیرند. نماینده مراجع شیعه در این روستا گفت که آموزش‌ها برای بالا بردن توان دفاع این کودکان است.!!!